راهی را در پیش بگیریم که ارزش جان دادن داشته باشد

نائب رئیس اول شورای اسلامی گفت: راه و روشی که انتخاب می کنیم باید به گونه ای باشد که ماندگاری داشته باشد و باعث منزوی شدن نشود؛ انقلابی بودن مهم نیست؛ انقلابی ماندن مهم است وهمیشه باید راهی را در پیش بگیریم که ارزش جان دادن و دفاع را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود پزشکیان، نائب رئیس اول شورای اسلامی و وزیر بهداشت دولت اصلاحات عصر امروز دو شنبه- ۲۷ آذر- در مراسم سالگرد بازگشایی انجمن اسلامی دانشجویان و بزرگداشت مقام دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه  اگر راهی را به درستی انتخاب کرده باشیم، می توانیم از آن دفاع کنیم و پیش ببریم گفت: فضایی که اکنون بر جامعه حاکم است نسبت به گذشته بهتر است اما ایده آل نیست و می شود با ادبیاتی که دانشگاهیان به کار می برند آن را ماندگار کرد. دانشجو کسی است که برای آینده برنامه دارد و خواستار فردایی بهتر است که برای فردایی بهتر باید دیدگاه، ایده و اندیشه بهتری را در ذهنش داشته باشد و نقد خود را بر اساس آن انجام دهد.

پزشکیان گفت: زمانی که در اوایل انقلاب دانشجو بودم، یک بار در جابجایی نیروی انسانی مداخله کردیم که به اشتباه خود پی بردیم و بعد از آن ذهنیت ما این شد که اگر به خوبی درس بخوانیم و مهارت پیدا کنیم، دانشگاه از آنِ ما می شود و خودمان می توانیم اصلاحش کنیم و دریافتیم که با عوض کردن آدمها کاری از پیش نمی رود.

نائب رئیس اول شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دانشجویان در آن چیزی که می توانند کمک کننده باشند، بحث آمریکاست. آمریکاستیزی و یا دشمنی با امریکا به معنی اینکه این کشور از لحاظ علم، دانشگاه، مدیریت بدی دارد نیست؛ بلکه بهترین دانشگاه ها و شاخص های مدیریتی در انجا قرار دارد. با توجه به اینکه ۳۰ درصد کل اعتبارات دنیا در دستان آمریکا قرار دارد و با قدرتی که دارد همه میترسند به انها ضربه بزند، باید سیاست بهتری در مقابل این کشور اتخاذ کنیم. تا زمانی که انسان های آزاده و متفکر در  کشور وجود دارد، در مقابل چپاول سرمایه های مملکت خود آرام نمی شینند و اعتراض می کنند.

وی افزود: دشمن ضعف های ما را شناخته است و از آن برای تحریک ما و جنگ داخلی استفاده می کند. از طرف دیگر نخبگان و استعداد های برتر ما را جذب و استخدام می کند و بعد از همین افراد برای ضربه زدن به ما استفاده می کند. این در حالی است که ما با داشتن چنین سرمایه هایی نباید فقر و بیکاری داشته باشیم. همانگونه که دکتر شریعتی می گفت « ملتی که اگاهی نداشته باشد روی طلا هم بخوابد از گرسنگی میمیرد و اگر آگاه و هشیار باشد، سنگ سیاهی هم که داشته باشد می تواند از آن طلا به دست آورد».

پزشکیان ادامه داد:  از این رو ما باید مطابق با دارایی ها و پتانسیل کشورمان دانشجویان را اموزش بدهیم، نه اینکه بدون هدف دانشجو تربیت کنیم و کاری تعریف شده نداشته باشیم. یکی از مشکلات ما نداشتن راه حل هاست و انهایی که مدعی اند از ما  بهتر هستند، بهتر بودن خود را نشان دهند و وارد عمل شوند و با بزرگ نمایی، تنها دشمن را به هدف خود نزدیک کرده ایم.

وی یادآور شد: برای حل مشکلات باید داده های آن سیستم رافراهم کنیم و هیچ تصمیمی در هیچ کجا نمی تواند درست باشد مگر اینکه داده های کامل، شامل، جامع در اختیار آن سیاستگذار و یا تصمیم گیرنده قرار گیرد و با فراهم اوردن داده ها و ساماندهی آنها رانت خواری، فساد، زمین خواری و قاچاق هم کمتر می شود.

کد خبر 332529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.