خانواده تنها نظام اجتماعی است

امام جمعه چادگان گفت: خانواده تنها نظام اجتماعی است که در همه جوامع، از مذهبی و غیر مذهبی پذیرفته شده و توسعه یافته و در جوامع مختلف دارای نقش، پایگاه و منزلت های گوناگون است

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی ظهر امروز در نماز جمعه این هفته چادگان، با اشاره به ویژگی های فردی، خانوادگی و اجتماعی در یک خانواده اسلامی اظهار کرد: مسئولیت پذیری اعضای خانواده و گذشت از مهم ترین گزینه های تحکیم یک خانواده اسلامی است.

وی افزود: خانواده تنها نظام اجتماعی است که در همه جوامع، از  مذهبی  و غیر مذهبی پذیرفته شده و توسعه یافته و در جوامع مختلف دارای نقش، پایگاه و منزلت های گوناگون است، با این که هسته ای کوچک از اجتماع است در حیات اجتماعی مردم نقش و تأثیری فوق العاده دارد.

وی با اشاره به اینکه اخلاق بسیار مهم است و ریشه اخلاق هم باید تقوا باشد، افزود: ما اخلاق استثماری و غربی هم داریم اما این مدل به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست، اخلاقی که انبیاء گفته‌اند بسیار متفاوت و مطابق قوانین الهی است، در یک‌کلام اخلاق اسلامی را جدی بگیرید.

امام جمعه چادگان با اشاره به ولادت حضرت معصومه(س) گفت: علت نامگذاری روز میلاد با سعادت حضرت زینب (س) به روز پرستار به خاطر تجلیل از مقام شامخ و شخصیت والای حضرت زینب(س) بوده که باعث الگو سازی در جامعه می شود، همچنین تقویت روحیه زینب گونه در میان پرستاران و تقدیر و تشکر از زحمات و نقش پر ارزش پرستار در جامعه است.

وی با اشاره به حادثه کشتی نفتکش سانچی اظهار کرد: در پی این حادثه تلخ ملت ایران داغدار شدند و دریانوردانی که در راه خدمت به اقتصاد کشور جان خود را از دست داده اند، حکم مجاهدان راه حق دارند.

سلیمانی با اشاره به پخش شعارهایی در فضای مجازی ادامه داد: شعارهایی در فضای مجازی دست به دست می شود که مدیریت آن‌ها در دست دشمنانی هستند، اما جوانان امروز با بصیرت و آگاهی باید بدانند این فتنه دشمن است، چرا که دشمنان این مرز و بوم از هیچ توطئه ای دریغ نخواهند کرد.

سلیمانی در پایان به بیانات مقام معظم رهبری در جمع میهمانان اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: ایران را به تروریست بودن متهم می‌کنند اما در واقعیت کشورهای مدعی خود خود متهم هستند.

کد خبر 332359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.