قرار نیست ایران همیشه میزبان مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان باشد

رییس فدراسیون کشتی گفت: قرار نیست ایران همیشه میزبان جام باشگاه‌های جهان باشد و آنچه اهمیت دارد، گردش مالی بزرگی است که با برگزاری این مسابقات به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول خادم در حاشیه چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایران مبتکر برگزاری جام باشگاه‌های جهان بود و این مسابقات در سه سال در شهرهای مختلف ایران و سال گذشته به صورت مشارکتی در اوکراین (کشتی آزاد) و مجارستان (کشتی فرنگی) برگزار شد. این مسابقات حرکت رو به جلویی داشته و مورد استقبال کشورهای مختلف جهان قرار می‌گیرد.

وی در مورد برنامه‌ریزی باشگاه‌های ایرانی برای حضور در این رقابت‌ها افزود: در طول سال در جریان پیگیری باشگاه‌ها برای برگزاری این مسابقات هستیم. جام باشگاه‌های جهان گردش مالی قابل توجهی در کشتی دنیا ایجاد کرده است که پیش از این وجود نداشت. برگزاری این مسابقات باعث شده در داخل ایران نیز باشگاه‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری در کشتی باشند. در واقع بدون اینکه فدراسیون حمایت مالی از خانواده کشتی داشته باشد، با جا انداختن این مسابقات فرصتی برای حضور بنگاه‌های اقتصادی برای حمایت از کشتی‌گیران و مربیان فراهم شده است.

رییس فدراسیون کشتی در پاسخ به اینکه آیا ایران همیشه باید میزبان مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان باشد، گفت: به دلیل اینکه کشتی در دنیا رشته پولسازی نیست از نظر مالی در تنگنا قرار دارد و کشورهای مختلف برای برگزاری تورنمنت‌های داخلی خودشان هم با مشکل روبه رو هستند بنابراین تلاش کردیم این مسابقات به صورت مشارکتی برگزار شود. امسال هم امکان برگزاری مشارکتی رقابت‌ها فراهم بود اما به دلیل علاقه زیاد مردم ایران به کشتی، جام باشگاه‌های کشتی آزاد و فرنگی را در ایران برگزار کردیم. البته قرار نیست ایران همیشه میزبان باشد و آنچه اهمیت دارد، گردش مالی بزرگی است که با برگزاری این مسابقات به وجود آمده است.

خادم در مورد میزبانی کشورمان از رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان تصریح کرد: الگوی برگزاری مشارکتی مسابقات را به تصویب هیأت رییسه اتحادیه جهانی کشتی رساندیم و به دنبال این هستیم که مرزی که به دلیل عدم امکان برگزاری مسابقات بانوان برای ما تعیین شده بود را رد کنیم و مسابقات قهرمانی آسیا و جهان در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و امید را با مشارکت کشور دیگری برگزار کنیم.

کد خبر 332136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.