نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در دانشگاه نجف آباد برگزار می‎شود

چهل و یکمین نمایشگاه تخصصی دستاورد های صنعت هسته ای کشور از ۲۵ تا ۲۹ آذر ماه امسال با همکاری سازمان انرژی اتمی و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد از گشایش چهل و یکمین نمایشگاه تخصصی دستاورد های صنعت هسته ای کشور خبر داد و گفت: این نمایشگاه در قالب ۲۰ غرفه تخصصی به ارائه بخش‌هایی از آخرین دستاوردهای قابل ارائه این صنعت راهبردی کشور می‌پردازد.

دکتر مهران مجلسی درباره بخش های مختلف نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه بخش های مختلفی همچون غنی سازی، تولید آب سنگین، نیروگاه های اتمی برق و قدرت، راکتور تحقیقاتی اراک، دستاوردهای حوزه کشاورزی، سلامت و پزشکی هسته ای، پسمانداری، کاربرد پرتوها، سوخت هسته ای، ایمنی هسته ای، لیزرهای حوزه سلامت با نمایش سنگ شکن کلیه و پروستات و سیمولاتور آموزشی در این نمایشگاه در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌گیرد.

وی برگزاری این نمایشگاه را فرصتی مناسب برای دانشجویان دانست و اظهار کرد: بازدید از این نمایشگاه توسط دانشجویان می تواند افق های وسیع تری را پیش روی دانشجویان قرار دهد. دانشجویان باید بدانند که این دستاورد های مهم در صنعت هسته ای کشور با جانفشانی ها و از خود گذشتگی های شهید علیمحمدی، شهید شهریاری، شهید رضایی نژاد، شهید احمدی روشن، شهید قشقایی و بسیاری از دانشمندان و محققان صنعت هسته ای کشور به دست آمده است. راه این عزیزان رهپویان ثابت قدمی می خواهد که بدون شک از درون همین کلاس های درس و دانشگاه ها  به این عرصه وارد می شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد افزود: دشمنان قسم خورده انقلاب و ایران اسلامی باید بدانند که با وضع تحریم های ظالمانه نمی توانند دانشمندان، پژوهشگران و دانشجویان ما را از دستیابی به علم و دانش مایوس کنند. گذشته نه چندان دور نشان داده هرچقدر که تحریم ها و کارشکنی ها بیشتر شود، شکوفایی و پیشرفت بیشتری را به دست می آوریم. دستاوردهایی که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد تنها بخش کوچکی از همت و تلاش شبانه روزی دانشمندان ماست که پیام بسیار روشنی برای تمام دشمنان ایران اسلامی دارد.

کد خبر 332094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.