تلگرام ۴۰ میلیون کاربر ایرانی دارد

«پاول دوروف» مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت: اکنون تلگرام ۱۸۰ میلیون کاربر فعال دارد که ۴۰ میلیون آن را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مدیرعامل تلگرام یادآور شد که روزانه نیم میلیون نفر به تعداد کاربران تلگرام افزوده می‌شود و درحال حاضر این اپلیکیشن ضد هک  پنج میلیارد دلاری  با هیچ قیمتی به فروش نمی‌رسد.

وی که روزگاری روسیه را با ۳۰۰ میلیون دلار حاصل از فروش بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی روسی یعنی VK و همچنین ۲ هزار بیت‌کوین ترک کرد، حالا به یکی از موفق ترین افراد حوزه فناوری تبدیل شده است و در گفت و گو با بلومبرگ در یکی از آسمانخراش های دبی گفت: اکنون تلگرام ۴۰ درصد از اینترنت ترافیک همه کاربران ایرانی را به خود اختصاص داده است و چون این پیام رسان یک سرویس متن باز است که هم بر روی کامپیوتر و موبایل کار می کند، رایگان است و ازسوی دیگر کاربران بدون نیاز به دانستن شماره های یکدیگر با هم ارتباط می گیرند در جهان محبوب شده ولی در ایران در صدر شبکه های اجتماعی جای گرفته است.

پاول دوروف ۳۳ ساله که در سال ۲۰۱۴ مجبور شد سهام خود در بزرگترین شبکه اجتماعی روس را به یک میلیاردر که اتفاقا رابطه نزدیکی با کرملین داشت بفروشد همچنین گفت: این شبکه اجتماعی کاملا ضد هک است. وی این شبکه اجتماعی را به همراه برادرش نیکلای که برنده یک جایزه ریاضی بوده و برنامه نویسی توانمند است، طراحی کرد.

کد خبر 331959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.