استفاده از فضاهای فرهنگی تاثیر شگرفی در ایجاد شهری پر نشاط دارد

لنجان_شهردار زرین شهر گفت: استفاده از فضاهای فرهنگی شهری مانند سینماها، تئاترها، پارک ها، فرهنگسراها، کتابخانه ها، نمایشگاه های مختلف و کلاس های آموزشی و... می تواند تاثیر شگرفی در فرهنگسازی و ایجاد شهری پر نشاط داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست با مشاور فرهنگی و اجتماعی مدیر عامل کارخانه ذوب آهن اظهار کرد: امروز مدیریت شهری زرین شهر در عرصه فعالیت های مختلف، افق رو به جلو را ترسیم کرده است و این اتفاق قرار است به مدد استعداد و خلاقیت و توان جمعیت هوشمند و نخبه این شهر محقق شده و آثار و برکات آن به عنوان یک ثروت مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: بدون شک برای موفقیت در این حوزه باید آینده را بر روی ریل استفاده صحیح از ظرفیت های موجود ترسیم کرد و از همه امکانات و ابزارهای موجود بهره مند شد و با نگاه بدون تبعیض نسبت به آن اقدام کرد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: ما در دوره پنجم مدیریت شهری زرین شهر فضاهای فرهنگی موجود را فعال کنیم چراکه نقش این فضاها در افزایش کیفیت زندگی  شهری و داشتن شهروندان فعال، آگاه و مسئولیت پذیر بسیار تاثیرگذار است که در کنار منابع فرهنگی مختلف مانند خانواده و ظرفیت هایی همچون انجمن خیرین فرهنگی ذوب‌آهن می توان فرهنگ و توانمندی آنان را به شکلی مطلوب فزایش داد.

وی ادامه داد: از آنجایی که ذهن یا فرهنگ انسان ها هدایت کننده و شکل دهندۀ رفتارها و کنش های اجتماعی روزمرۀ ماست استفاده از فضاهای فرهنگی شهری مانند سینماها، تئاترها، پارک ها، فرهنگسراها، کتابخانه ها، نمایشگاه های مختلف و کلاس های آموزشی و... می تواند تاثیر شگرفی در فرهنگسازی و ایجاد شهری پر نشاط داشته باشد.

محمدی اضافه کرد: قطعا امضا تفاهم نامه‌ای بین شهرداری زرین شهر و انجمن خیرین فرهنگی ذوب‌آهن می تواند ثمرات فراوانی در جهت فرهنگسازی، اموزش و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

وی با اشاره به در اختیار قرار دادن امکانات موجود شهر در راستای تقویت فعالیت های انجمن خیرین فرهنگی ذوب‌آهن در زرین شهر، عنوان کرد: ما بر این باوریم سرفصل مهم برای ایجاد شرایط و تعامل دستگاه‌ها و همچنین نگاه دلسوزانه و نگاه توأم با عدالت اجتماعی در موضوع فرهنگی ورزشی است و از همه مهم‌تر مشارکت مردم در قالب تشکل‌های مردمی یا انجمن‌ها که می‌تواند با جذب خیران فرهنگی و ورزشی و همین‌طور جذب و مشارکت بخش خصوصی به ترویج فرهنگ ورزش و سلامت خدمت بسزا و ارزنده‌ای داشته باشد.

کد خبر 331885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.