ضرورت فعال شدن طرح های عمرانی در بودجه ۹۷

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر کاهش هزینه های بی مورد در بودجه ۹۷، گفت: تا پروژه های عمرانی فعال نشود، برخی از کارخانجات و شرکت های وابسته به پروژه های عمرانی فعال نخواهند شد و آمار بیکاری رو به افزایش خواهد بود.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص لایحه بودجه ۹۷، اظهار داشت: اگر بخواهیم مشکلاتی که در کشور به وجود آمده به ویژه بحث رکود حل شود، باید بودجه های هزینه ای و هزینه های بی مورد را کاهش و بودجه های عمرانی را افزایش دهیم چرا که در حال حاضر مبلغ بسیار جزیی برای بودجه های عمرانی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: تا پروژه های عمرانی فعال نشود، برخی از کارخانجات و شرکت های وابسته به پروژه های عمرانی فعال نخواهند شد و آمار بیکاری رو به افزایش خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس راهکار رفع مشکلات را تحقق شعار سال ۹۶ یعنی «تولید و اشتغال» دانست و گفت: اشتغال و تولید را نمی توان شعاری و تنها با برگزاری همایش ها و نوشتن بروشور حل کرد بلکه در بودجه باید برنامه ریزی جدی برای تحقق آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از راه هایی که می توان به تولید و اشتغال کمک کرد، این است که دولت یارانه ثروتمندان را قطع کند؛ البته نباید یارانه را در کارهای بی ارزش یا در هزینه های جاری استفاده کرد، بلکه باید برنامه ریزی شود تا پول خاصل از یارانه ثروتمندان به همان استان پرداخت شود تا در راستای ایجاد اشتغال و کمک به تولید هزینه گردد.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه باید در بودجه ۹۷ دولت باید به رونق صنعت ساختمان توجه ویژه ای کرد، گفت: در حال حاضر در این صنعت هیچ فعالیتی انجام نمی شود و در واقع صنعت ساختمان تعطیل است.

وی تاکید کرد: با رونق صنعت مسکن، صنایع مختلفی به حرکت در می آید و این باعث ایجاد اشتغال می شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس اضافه کرد: در استان اصفهان برخی پروژه ها همچون طرح های آبرسانی در حال میراثی شدن هستند و به علت ندادن بودجه عمر مفید آنها رو به پایان است، بنابراین دولت باید در بودجه ۹۷ توجه ویژه ای به این طرح ها داشته باشد.

کد خبر 331751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.