اشتغال ۱۵۰ نفر در بزرگترین واحد تولید جوجه یک روزه استان در چادگان

چادگان - بزرگترین واحد تولید جوجه یک روزه استان در چادگان قرار دارد که به طور مستقیم برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، توجه به مسائل اقتصادی با سرفصل اقتصاد مقاومتی که چندسالی است رهبری انقلاب روی آن تمرکز و تاکید ویژه ای دارند و سال جاری را نیز با شعار 'اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال' نامگذاری کردند، مشخص کننده اهمیت موضوع و ضرورت تلاش های بیشتر دراین حوزه بسیار مهم و تاثیرگذار بر درآمد و معشیت افراد جامعه است.

بدون تردید تلاش برای تحقق این شعار که به نظر می آید باید همواره و در سال های آینده نیز مورد توجه همگان قرار گیرد، بایستی با اولویت برنامه ریزی اصولی در همه حوزه ها و نیز جدیت و اهتمام ویژه تا خودکفایی و مصون ماندن اقتصاد کشور از آسیب ها و تحریم های احتمالی ادامه یاید.

 با عدم تحقق مناسب سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته، مقام معظم رهبری بار دیگر سال جدید را بر مبنای اقتصاد نامگذاری کردند و در کنار اقتصاد مقاومتی بر تولید و اشتغال نیز به طور ویژه تاکید داشتند. ایشان، توجه به نام «اقتصاد مقاومتی» را به تنهایی مؤثر ندانستند و در خصوص راه‌حل و علاج وضع کنونی، افزودند: «علاج، در تقسیم کردن اقتصاد مقاومتی به نقاط کلیدی و مهم و تمرکز همه همت مسئولین و مردم بر آن نقاط است و این نقاط کلیدی عبارت است از تولید داخلی و اشتغال بویژه اشتغال جوانان. »

ضرورت توسعه تولیدات غیر نفتی

یکی از اصول سیاست های اقتصاد مقاومتی، سیاست اقتصاد درون زای برون نگر است که به معنای صادرات محصولات غیر نفتی است. این شاخصه به طور مستقیم متکی به افزایش تولید محصولات داخلی و توسعه کارخانه ها و واحدهای تولیدی است. در صورت تحقق این امر اشتغال نیز افزایش خواهد یافت و معضل بیکاری تا حد زیادی مرتفع خواهد شد

با بستر سازی مناسب و حمایت از صنایع کوچک می توانیم شاهد افزایش تولید و صادرات در این بخش باشیم.

واحدهای تولیدی کوچک با توسعه تولید و صادرات می توانند در رشد فروش و رشد بازار، بهبود و ارتقاء موقعیت تولید و رقابتی، افزایش سطح اشتغال، تامین درآمدزایی و افزایش رشد به اهداف و برنامه های خود دست یابند.

ایجاد واحدهای تولیدی کوچک و متوسط علاوه بر سرمایه گذاری و اشتغال موجب توسعه اقتصادی در جامعه خواهد شد.

یکی از عوامل اصلی رشد در بخش صنعت و تولید صادرات و مطرح شدن برندهای داخلی در عرصه های بین المللی تولیدات صنعتی است و واحدهای تولیدی نه تنها می توانند مصرف داخلی را تامین کنند بلکه در عرصه جهانی نیز علاوه بر ارائه محصولات صادراتی، موجب رشد اقتصادی داخلی نیز خواهند شد.

شرکت تولیدی دشت کیمیای چادگان نیز بزرگ ترین واحد تولید جوجه یک روزه استان است که به طور مستقیم زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را فراهم نموده است.

نگاه فرا نسلی و تولید ادامه دار

اکبر شمس مدیرعامل این شرکت در گفتگو با ایمنا؛ به اهمیت تولید و نقش آن در رونق کشور اشاره کرد و گفت: در این راستا شرکت تولیدی دشت کیمیا در سال ۸۲ به ثبت رسید و فعالیت خود را در زمینه تولید مرغ آغاز کرد.

وی با بیان این که دید یک کارآفرین همواره باید فرانسلی باشد اظهار کرد:عقیده  ما بر این بوده است که باید تولید عالی و ادامه دار داشته باشیم و کیفیت برند ما همیشگی باشد.

وی ادامه داد: به همین دلیل تعدادی مرغداری برای واحد گوشتی خود در خوانسار و در روستای چشمندگان این شهرستان در نظر گرفته ایم .

مدیر عامل این شرکت ادامه داد: صفر تا صد کار از جمله تولید دان، جوجه ی یک روزه، مدیریت پرورش و کشتار در همین مرکز انجام می گیرد که پس از طی مرحله  آخر با برند خورشید روانه بازار مصرف می شوند.

وی گفت: با لطف خدای متعال و تلاش همکاران و عوامل شرکت تا کنون موفق بوده ایم و به تازگی نیز این شرکت در صنعت دامپروری ورود پیدا کرده است و در حال حاضر  دارای ۳۰۰ راس ریز و درشت است.

وی افزود: شرکت از یک تیم پزشکی توانمند در جهت بالا بردن کیفیت و ضرایب بهداشتی برخوردار است.

 شمس گفت:  این شرکت تولیدی زمینه ی اشتغالزایی ۱۵۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

ظرفیت تولید ۷۵۰ هزار جوجه یک روزه

مدیرعامل شرکت دشت کیمیای چادگان افزود: محصولی که در این شرکت تولید می شود از لحاظ پروتئینی و قیمت تمام شده بسیار مناسب است.

شمس اضافه کرد: در شرکت دشت کیمیا  ۳ فارم  با ظرفیت ۵۰ هزارموجود است که از هر فارم می توان  ۷۵۰ هزار جوجه یک روزه استحصال کرد.

وی استمهال تسهیلات بانکی، اختصاص تسهیلات تکلیفی با کارمزد پایین و مساعدت در گازرسانی را از مهم ترین نیازهای این واحد تولیدی بیان کرد.

افول بخش تولید در چادگان

مهدی اسد پور فرماندار چادگان نیز در گفتگو با ایمنا با اشاره به در بازدید اخیر خود از این واحد تولیدی، اظهار داشت: مزیت های نسبی شهرستان چادگان در بخش آب و کشاورزی، دامپروری ، صنایع دستی و گردشگری دارای فرصت های مناسبی برای رونق تولید و اشتغال است.

وی افزود: رعایت موارد بهداشتی و زیست محیطی و جیره غذایی مناسب در مرغداری ها زمینه ساز تولید مرغ  سالم خواهد بود و امنیت غذایی جامعه را نیز به همراه خواهد داشت.

فرماندار چادگان گفت: آنچه که در این شهرستان افول کرده است بحث تولید در زمینه های مختلف بوده است.

وی با بیان این که توجه به تولید و واحد های تولیدی همواره یک اصل مهم در مدیریت شهرستان بوده است، اظهار داشت: در این راستا خود را ملزم به رفع موانع تولید همانطور که در ماه های گذشته ضمن بازدید از این واحدها  مشکلات آن ها شد رصد شده است.

حل مشکلات واحدهای تولیدی اولویت مدیریت شهرستان

اسدپور با اشاره ابلاغ سیاست های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری و توصیه های ایشان افزود:  رونق تولید و مبارزه با بیکاری از اولویت های مهم دولت نیز است.

فرماندار چادگان با قدردانی از زحمات مدیر آبفار روستایی در بحث تامین آب مورد نیاز این واحد تولیدی گفت: مشکلات این واحد تولیدی در بخش آب و گاز با مکاتبات و پیگیری های صورت گرفته مرتفع خواهد شد و مدیریت شهرستان نهایت همراهی و تعامل را با این واحد در جهت پیشبرد اهداف تولید و اشتغال زایی خواهد داشت.

ضرورت حمایت از تولید داخلی

بیکاری یکی از دغدغه های اصلی اقتصاد ایران در سال های اخیر بوده است و این در حالی است که صنایع کشور پتانسیل ایجاد اشتغال پایدار به صورت گسترده دارند.به واسطه عدم فعالیت صنایع کشور با تمام توان دولت به منظور تامین نیازهای غیر ضروری مردم به ناچار به سمت واردات کالاهای مختلف هدایت شده است. این موضوع باعث شده تا ارز قابل توجهی هر ماه از کشور خارج شد.

در شرایطی که ایجاد اشتغال، جلوگیری از خروج ارز و رشد اقتصادی سه ویژگی مهم حمایت از تولید داخل هستند، ضروری است که از تولید داخل حمایت ویژه ای صورت بگیرد و تمام نهادها این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

رونق تولید داخلی و به دنبال آن  رشد کیفیت و استاندارد سازی آن یکی از مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری است که در صورت پیاده سازی درست و همه جانبه آن می توان شاهد تحول عظیمی در این بخش بود.

کد خبر 331510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.