هر گونه کوتاهی در مسئله تامین آب شرب فریدن، واکنش صریح مردم را در پی خواهد داشت

فریدن - امام جمعه داران گفت: هر گونه کوتاهی در مسئله تامین آب شرب فریدن، واکنش صریح مردم را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت‌الاسلام اسماعیل سیاوشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه داران با اشاره به تشکیل جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در فریدن  با محوریت آب شرب، اشتغال و توجه به نیروهای انسانی، اظهار داشت: از سوی وزارت نیرو قبل از تشکیل کابینه مطرح شد که بحث آب شرب این شهرستان مصوب شده است؛ اما زمزمه‌های غیر موثق وجود دارد که  برخی گفته‌اند بخشی از این منابع آب پایدار را می‌توان از چاه‌های آب  تامین کرد؛ یعنی منبع پایدار برای تامین آب لحاظ نشود.

وی با تاکید بر این که تامین آب از منابع پایدار حق مردم فریدن است، هشدار داد:  مردم این شهرستان اجازه نخواهند داد ظلم‌هایی که در حقشان در گذشته انجام شده، دوباره تکرار شود و هر گونه کوتاهی در مسئله تامین آب شرب فریدن، واکنش صریح مردم را در پی خواهد داشت.

امام جمعه داران افزود:  تمام ۶.۵ میلیون متر مکعب تخصیصی باید محقق شود و این پروژه باید به صورت عملی تحقق یابد و اگر این طرح انجام نشود، در کنار مردم احقاق حقوق خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به رویداد های اخیر در باره فلسطین گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که هر مسلمان باید راجع آن موضع‌گیری کند، بحث قدس و فلسطین است.

امام جمعه داران  با بیان این که سرزمین فلسطین از حدود ۴  هزارسال قبل مورد توجه ادیان و قوم‌های مختلف بوده است، افزود: فلسطین محل فرود پیامبران مختلف بوده است و درگیری‌های فراوانی در این منطقه رخ داده که نشان از اهمیت این منطقه  دارد.

سیاوشی با اشاره به امضای ننگین معاهده اسلو و مادرید گفت: برخی گروه‌های مقاومت مانند الفتح و یاسر عرفات در این معاهده خیانت کردند، اما ایران به عنوان ام القری جهان اسلام بر این عقیده است که به هیچ وجه صلحی نباید اتفاق بیافتد .

وی ادامه داد:  امروز می‌بینیم شاخه‌های مقاومت مانند عزالدین قسام و حزب الله از همین تفکر تشکیل می‌شود و رژیم صهیونیستی را در جنگ ۳۳ روزه آنطور به خفت و خواری می‌کشاند.

امام جمعه داران گفت:  آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از شکست‌های متعدد تصمیم گرفتند سرزمین اشغالی دیگری تشکیل دهند و به مبارزه با فرماندهی محور مقاومت یعنی ایران بپردازند و در این راه داعش را تشکیل دادند و برخی کشورهای جاهل منطقه را هم با خود همراه کردند؛ اما در این راه هم داعش با همین تفکر مقاومت نابود می‌شود.

سیاوشی تصریح کرد:  نتیجه داعش که یک موجود پلید عبری عربی، غربی و صهیونیستی بود، تشکیل یک ارتش آماده ۵۰ میلیون نفری  بود که اکنون گوش به فرمان ولی فقیه آماده‌ است تا این جمله که رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید را تحقق ببخشد.

امام جمعه داران با بیان این که اقدام ترامپ ماهیت واقعی کشورهای غربی را نشان داد، افزود:  بسیاری از کشورهای اسلامی آگاه شده‌اند که نباید به این کشورها دل بست .

وی ادامه داد: اکنون خیزشی در جهان در برابر این حرکت درحال شکل گیری است  چرا که برای همه ثابت شد که فتنه و دشمن اصلی آمریکاست.

سیاوشی افزود: وعده‌ الهی زمانی تحقق پیدا می‌کند که مردم استقامت کنند.

امام جمعه داران با بیان این که نباید برخی کشورهای بی درایت عربی بحث سازش را مطرح کنند، افزود: باید  محور مقاومت تقویت شود و مسلمانان یکپارچه این رژیم کودک‌کش را از صحنه روزگار نابود کنند و به حول و قوه الهی این تحقق پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام سیاوشی در بخش دیگری از خطبه های خود با بیان این که تقوا موجب سعادت انسان خواهد شد، اظهار داشت:  یکی از راه‌های رسیدن به سعادت و رستگاری تحکیم بنیان خانواده است.

وی گفت: اگر در یک خانواده مسلمان هرکدام از اعضای خانواده وظیفه خود در خانواده را درست انجام دهد و جایگاه هرکدام در خانواده حفظ شود و توسط از طرف دیگر اعضای خانواده شکسته نشود، محبت و اقتدار کانون گرم تربیت خانواده می‌شود.

سیاوشی تاکید کرد:  وقتی حرمت پدر و مادر در خانواده حفظ شد، محبت به همدیگر داشتند، آنگاه خود به خود این خانواده تحکیم پیدا می‌کند و فرزندان نیز از آن‌ها الگو می گیرند.

خطیب نماز جمعه داران با بیان این که همسر در خانواده به عنوان یک تکیه گاه و مشاور است، افزود: وقتی زن و شوهر احساس کردند نیازهایشان در محیط خانواده برطرف می‌شود، دیگر رابطه‌های نامشروع ایجاد نمی‌شود و طلاق‌ در جامعه کاهش پیدا می‌کند .

سیاوشی  راه درمان طلاق  را در ازدواج صحیح دانست و گفت:  اگر ازدواج بر اساس احساسات درست و خواسته‌ها و نیازهای واقعی انجام شود، طلاق‌ها کاهش پیدا می‌کند.

امام جمعه داران با انتقاد از این موضوع که حرمت بزرگان خانواده‌ها در جامعه کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد:  کم شدن حرمت افزایش طلاق را در پی داشته است؛ البته در منطقه فریدن این میزان چشم‌گیر نیست و جایگاه پدر و مادر و بزرگان حفظ می‌شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای نابودی بنیان خانواده گفت: خانواده جایگاه ارزشمند و والایی در فرهنگ ایرانی –اسلامی دارد و باید در حفظ آن کوشا بود.

به گزارش ایمنا؛  نمازگزاران پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در واکنش به اقدام سخیف آمریکا مبنی بر اعلام  قدس به عنوان پایتخت اسرائیل راهپیمایی کردند.

کد خبر 331205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.