اخلاق پیامبر(ص) مهم ترین عامل گرایش افراد به اسلام بود

چادگان - امام جمعه چادگان گفت: اخلاق پیامبر(ص) مهم ترین عامل گرایش افراد به اسلام بود و اینجاست که ارزش اخلاق نیکو آشکار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چادگان با بیان این که تقوا ذخیره آخرت است، اظهار داشت: تقوا و دین اسلام  دو  نعمت الهی هستند که باید  آن ها را حفظ کرد و در سراسر جهان ترویج داد.

وی عنوان کرد: باید با گسترش اسلام ناب محمدی مردم  سایر کشورهای جهان به وجود دین اسلام که منشاء همدلی، وحدت، اتحاد و صلح و آرامش است افتخار کنند و با الگو گیری از آموزه های اسلامی در برابر زیاده خواهی‌های سران کشورهای زروگو ایستادگی کنند. 

امام جمعه چادگان با مروری بر سیره عملی پیامبر اسلام (ص) افزود:  در منطقه‌ای که جهالت مردم بی‌اندازه بود و انواع فساد و بی‌بند و باری رایج بود، پیامبر در آن منطقه ظهور کرد؛  امروز هم  جهل و نادانی شکل دیگری دارد و از همه بدتر سکوت مجامع بین المللی در باره این جهالت هاست.

 وی با اشاره به گرایش مردم در آن زمان به سوی پیامبر اکرم(ص) افزود:  قرآن به خودی خود یک معجزه است که علاوه بر ساختار ادبی زیبا، مفهوم بلند و پر جاذبه ای دارد که باعث جذب مردم  شد و علاوه بر آن اخلاق پیامبر اکرم(ص)  نیز  عامل مهم جذب مردم بوده و هست و این نشانه آن است که در همه زمینه‌ها اخلاق نقش بسیار مهمی دارد.

امام جمعه چادگان با بیان این که کمک یاران پیامبر نقش بزرگی در پیشبرد اهداف اسلام داشت افزود:  با  یاری دوستان پیامبر،  پیامبر توانست پیروزی‌های بزرگی به دست آورد و مصداق این یاری رساندن ها را با الگو گیری از حضرت علی (ع) در خواص جامعه امروز  نیز می توان یافت که بسیار مهم است.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود به دیدارهای مهم رهبری در هفته‌ گذشته اشاره کرد و گفت: ایشان به بعضی سران غرب توصیه کردند که به دنبال جنگ نباشند و با زبان نصیحت فرمودند بعد سی و چند سال ما با دشمنان جنگیدیم و باز هم می‌جنگیم؛ چرا باید کسی که خادم الحرمین است همکار و دوست آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیستی باشد.

امام جمعه چادگان ادامه داد: علی عبدالله صالح نیز ابتدا با حوضی‌ها دست داد و بعد خیانت کرد و خدا را شکر  می گوئیم که به درک واصل شد  چرا که جبهه مقاومت همواره پیروز است.

وی  با اشاره به اقدام سخیف آمریکا افزود: اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به فرموده رهبر معظم نه از روی قدرت بلکه از روی ناتوانی بود، چرا که پایگاه‌های آن‌ها یکی پس از دیگری در حال نابودی است و امیدواریم که با وحدت مسلمانان پیش‌بینی رهبر انقلاب به وقوع  پیوندد.

حجت الاسلام سلیمانی به نامه ای که از طرف سازمان سیا برای سردار بزرگ سلیمانی فرستاده شده بود نیز اشاره کرد و افزود: سردار سلیمانی آن نامه را قبول نکرد و این خیلی مهم و مصداق عزت است و این جاست که باید بر روح بزرگ امام که این فرزندان شجاع را که باعث افتخار برای ما و ذلت برای امریکا است درود فرستاد.

امام جمعه چادگان  در پایان به شهادت عالم و عابد وارسته حضرت آیت‌الله دستغیب اشاره کرد و گفت: جوانان باید کتب و آثار این عالم را مطالعه کنند.

به گزارش ایمنا؛ در پایان مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه نمازگزارن چادگانی به نشانه اعتراض به اقدام اخیر امریکا در اعلام نمودن قدس به عنوان پایتخت رژیم منحوس صهیونیستی  از مسجد جامع این شهر تا میدان شهداء راهپیمایی کردند.

کد خبر 331204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.