ظرفیت منحصر به فرد فریدن برای راه اندازی موزه مزرعه

فریدن - رئیس موزه های تزئینی استان اصفهان گفت: شهرستان فریدن ظرفیت منحصر به فردی برای راه اندازی نخستین موزه مزرعه کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، محسن احمدی در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدن، اظهار داشت: وجود ظرفیت های نسبی مانند کشاورزی، دامداری و قومیتی در فریدن بهترین زمینه را برای ایجاد نخستین موزه مزرعه کشور در این منطقه فراهم نموده است.

رئیس موزه های تزیینی استان وجود ادوات کشاورزی قدیمی، ظرفیت های خوبی هم چون تنوع گیاهان دارویی، تولیدات کشاورزی و دامی را فرصت مناسبی برای رونق گردشگری در این شهرستان عنوان کرد.

وی افزود:  موزه مزرعه همان زندگی فراموش شده روستاییان قدیم است که  با توجه به موقعیت جغرافیایی، اقلیمی و محیط زیستی فریدن می توان در آن  بیش از  50 گونه جانوری و انواع محصولات و ادوات کشاورزی همراه باسبک زندگی پیشینیان را  به نمایش گذاشت تا گردشگران و مسافران بتوانند چند روزی را در آن سپری کنند.

احمدی با اشاره به بازدید اخیر خود از هنرستان کشاورزی سروش، افزود: این مکان از پتانسیل بسیار عظیمی جهت راه اندازی موزه مزرعه برخوردار است.

وی همچنین با بیان این که بسیاری از وسایل قدیمی موجود در ساختمان موزه مردم شناسی قابلیت استقرار در سطح شهر را دارد، افزود: باتوجه به حضور اقوام مختلف وتنوع فرهنگی در فریدن، برپایی موزه خیابانی در این شهرستان که درهیچ کجای دنیا راه اندازی نشده است و ارائه نمادها و وسایل اقوام مختلف در سطح خیابان ها و معابر در قالب ویترین های جذاب  علاوه بر معرفی فرهنگ و سنن شهر در جذب گردشگر نیز موثر واقع خواهد شد.

رئیس موزه های تزئینی اصفهان خواستار هدایت افکار و فرآیند های اجرایی به سمت ایده های نوین شد و گفت: شناسایی، برند سازی و فراهم نمودن زیر ساخت ها در بخش گردشگری  نقش بسزایی در حل مشکل بیکاری و رکود منطقه ایفا می کند.

کد خبر 330956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.