تک‌نرخی شدن ارز اولویتی مهم در لایحه بودجه ۹۷/قیمت نفت در بودجه از واقعیت به دور است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تک‌نرخی شدن ارز در لایحه بودجه سال آینده را یکی از اولویت‌های مهم در تدوین لایحه بودجه دانست و گفت: قیمت و میزان تولید نفت و همین‌طور نرخ ارز در بودجه سالانه کشور یک عدد فرضی است و متأسفانه به واقعیت نزدیک نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا حسینعلی حاجی‌دلیگانی با پیش بینی نرخ دلار و نفت در بودجه ۹۷، گفت: با توجه به شرایط موجود اقتصاد کشور، نرخ دلار در بودجه سال آینده بیش از ۳ هزار تومان و قیمت هر بشکه نفت نیز بین ۵۰ تا ۵۵ دلار در هر بشکه تعیین شود.

وی با درخواست از دولت برای تدوین لایحه بودجه ۹۷ بر مبنای عملکرد، اظهار داشت: تدوین لایحه بودجه بر مبنای عملکرد موجب می‌شود تا هزینه‌ها واقعی شده و بتوان برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای کشور پیاده‌سازی کرد.

نماینده مردم شاهین‌شهرو میمه در مجلس با اشاره به تأثیر قیمت نفت و فروش آن در بودجه‌های سالانه، به ویژه در لایحه بودجه سال ۹۷، بیان داشت: قیمت و میزان تولید نفت و همین‌طور نرخ ارز در بودجه سالانه کشور یک عدد فرضی است و متأسفانه به واقعیت نزدیک نیست.

وی با انتقاد بر نبود آمار و اطلاعات درست برای پیش بینی درست ارقام مربوط به نفت، ارز و سایر درآمدها در بودجه سالانه کشور، تاکید کرد: آمار و اطلاعات صحیح مبنای تصمیم‌گیری درست در هر جامعه‌ای است که در تنظیم لایحه بودجه سال ۹۷ باید از سوی دستگاه‌های مربوطه مورد توجه جدی قرار گیرد.

حاجی دلیگانی تک‌نرخی شدن ارز در لایحه بودجه سال آینده را یکی از اولویت‌های مهم در تدوین لایحه بودجه دانست و تصریح کرد: با وجود شعارهایی که از سوی دولت‌ها در دوره‌های  مختلف برای تک‌نرخی شدن ارز در بودجه‌های سالانه داده می‌شود، متأسفانه هیچ اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

کد خبر 330740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.