انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت گاز و صدا و سیمای مرکز اصفهان

در راستای توسعه فرهنگ ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی و پیشگیری از حوادث ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی تفاهم نامه همکاری بین این شرکت و مرکز صدا و سیمای اصفهان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از شرکت گاز استان اصفهان، مدیرعامل این شرکت، با تاکید بر نقش موثر رسانه ها درآگاه سازی مشترکین در مدیریت مصرف گاز و همچنین مصرف هوشمندانه و آگاهانه گاز طبیعی گفت: رسانه ملی نقش بی بدیلی در زمینه ی فرهنگ سازی و تبیین اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.

سیدمصطفی علوی با اشاره به اینکه بیشترین میزان مصرف گاز وحوادث ناشی از گازگرفتگی در فصول سرد بویژه در زمستان رخ می دهد بیان داشت: شرکت گاز استان اصفهان، با استفاده از پتانسیل صدا و سیما؛ تولید و پخش برنامه های مختلف  اجتماعی، ارائه نکات ایمنی در قالب مستندهای گزارشی، انیمیشن، پیام های صوتی و اخبار به منظور اطلاع رسانی فراگیر اقدام به فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی خواهد نمود.

وی تصریح کرد: در این فصول میزان مصرف گاز در بخش خانگی زیاد می شود و از طرفی باید با مصرف هوشمندانه و صرفه جویی، گازرسانی مستمر به نیروگاه ها و بخش صنعت برای جلوگیری از آلودگی هوا نیز تامین می گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان داشت: شرکت گاز استان اصفهان به عنوان یکی از دستگاه های پیشگام در آموزش نکات ایمنی و اصلاح الگوی مصرف با اجرای طرح ها و پروژه های زیربنایی، گام موثری در راستای ترویج فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز برداشته است و اطلاع رسانی این اقدامات از طریق صدا و سیما با توجه به فراگیر بودن این رسانه برای افزایش آگاهی مردم، الزامی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان نیز با تاکید بر مهندسی فرهنگی، بیان داشت: سازمان هایی موفق هستند که بتوانند مهندسی فرهنگی ایجاد کنند و از ابزارهای رسانه ای به نحو مطلوب و بموقع استفاده نمایند.

مسعود احمدی گفت: متاسفانه در حال حاضر بین سنت ها و صنعت تعامل و رابطه ای خوبی ایجاد نشده و این دو بخش آنطور که شایسته است به ارتقای یکدیگر کمک نکرده اند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه اگر پیوست رسانه ای نباشد کارها بی معناست، افزود: عصر ارتباطات تمام شده و امروز در عصر انفجار اطلاعات قرار داریم و باید به همین سرعت هم پیش برویم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: رسانه ملی و مطبوعات می‌توانند نقش مؤثری در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی داشته باشند؛ چرا که فرهنگ سازی باید بتدریج از ایده شروع و تبلیغ شود. پس از تبلیغ، این ایده به یک بینش تبدیل می‌شود و وقتی بینش در سطح جامعه عمومی گردید نهادینه خواهد شد و سپس تغییر بینش به تغییر نگرش منجر می‌شود و این تغییر نگرش است که تغییر در رفتار را سبب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مردم کشور ما هنوز در مرحله تغییر بینش هستند و رسانه‌ها بخصوص صدا و سیما وظیفه خطیری در ایجاد این تغییر از مرحله بینش تا رفتار دارند.

احمدی گفت: بی شک یکی از شاخص های اصلی رشد هر جامعه ای میزان مصرف مردم آن کشــور است اما از آنجا که اســتفاده نادرســت از انرژی، دلیل اصلی اتلاف انرژی در کشور ماست بنابراین پرداختن به مقوله فرهنگ سازی و آموزش استفاده درست از انرژی برای آگاهی مردم و جامعه نسبت به اســتفاده صحیح و بهینه از انرژی نه عدم استفاده از آن، گامی ارزشمند است.

گفتنی است؛ طی نشستی فی مابین سازمان صدا وسیمای مرکز اصفهان و شرکت گاز استان اصفهان قرارداد مشارکت برای ساخت بیش از ۱۲۰ برنامه مختلف رادیو تلویزیونی طی بازه زمانی ۳۰ آذرماه تا ۲۰ اسفند ماه سالجاری منعقد شد.

کد خبر 330739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.