فراخوان هشتمین جایزۀ ادبی اصفهان منتشر شد

پس از وقفه ای ۸ ساله، فراخوان شرکت در هشتمین جایزۀ ادبی اصفهان منتشر شد.

به گزارش ایمنا، جایزۀ ادبی اصفهان یکی از مهمترین جشنواره های ادبی کشور است که نخستین دورۀ آن به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، در سال  ۱۳۸۱ برگزار شد و تا سال ۱۳۸۸ نیز ۷ دورۀ آن به صورت پیاپی در یک بخش اصلی با موضوع آزاد، شامل: داستان کوتاه، مجموعه داستان و رمان و یک بخش ویژه، برگزار می‌شد اما با یک وقفۀ ناگهانی در همان سال که علت آن نیز مشکلات مالی عنوان شده بود، این جشنواره به مدت ۸ سال در اصفهان برگزار نشد.

جایزۀ ادبی اصفهان که در زمان خود از اقبال عمومی بسیاری برخوردار بود و نام بزرگانی چون احمد اخوت، فریبا وفی، سیامک گلشیری، مصطفی مستور، بلقیس سلیمانی، ناتاشا امیری، احمدآرام و... در میان برگزیدگان آن به چشم می خورد، اکنون پس از ۸ سال وقفه، فراخوان شرکت در هشتمین دورۀ برگزاری خود را با شرایطی جدید منتشر کرده است.

بر اساس متن این فراخوان، جایزۀ ادبی اصفهان در این دوره شامل حوزه های داستان (مجموعه داستان، رمان، داستان بلند)، شعر (کلاسیک و آزاد)، ادبیات کودک و نوجوان، ترجمه ادبیات خلاق و پژوهش های ادبی است و ویژگی آثار شرکت کننده در جشنواره بدین شرح است:

۱. اثر باید در سال های ۱۳۹۵ یا ۱۳۹۶ منتشر شده باشد.

۲. کتاب یکی از شرایط زیر را دارا باشد:

الف: پدیدآورندۀ اثر متولد یا ساکن اصفهان باشد.

ب: ناشر اثر، یکی از ناشران استان اصفهان باشد.

گفتنی است، آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره  ۱۵ دی ماه سال جاری است و آیین اختتامیه و اعلام نتایج نیز هفتۀ اول اسفند ماه ۹۶ برگزار می شود.

علاقمندان به شرکت در این جایزۀ ادبی تا ۱۵ دی ماه فرصت دارند آثار خود را با پست پیشتاز به دبیرخانۀ جایزۀ ادبی اصفهان به نشانی اصفهان، بعد از پل غدیر، ابتدای بلوار شهید آوینی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان ارسال کنند. /

کد خبر 330713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.