نامه اعضای فراکسیون معلولان برای تحقق سهمیه استخدام معلولان به دولت ارسال شد

شهرضا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شواری اسلامی گفت: اعضای فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی نامه‌ای را برای تحقق ۳ درصد از سهمیه استخدامی معلولان در نهادهای اجرایی نظیم و به دولت ارسال کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی در جلسه تکریم و معارفه رؤسای اداره بهزیستی شهرستان شهرضا، اظهار کرد: اخیرا خبر پیروزی جبهه مقاومت بر گروهک ترویستی داعش منتشر شد که نه تنها باعث شادی مردم ایران و همه مسلمانان بلکه باعث شادی همه مردم جهان شد زیرا همگان از کابوس اقدامات ترویستی داعش نجات یافتند.

وی عنوان کرد: سردار سلیمانی پیش از وعده‌ای که در گذشته گفته بود نابودی داعش را اعلام کرد و به این وسیله اقتدار نظام اسلامی و پیروزی نهایی حق بر باطل را ثابت کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شواری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: خدمت مسئولانی که در نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی فعالیت می کنند از ارزش بیشتری برخوردار است زیرا این افراد به اقشار آسیب پذیر جامعه خدمت می‌کنند.

محمودی اظهار کرد: پست و مقام ها در حکومت اسلامی امانت هایی الهی و ابزاری برای امتحان افراد هستند و کسانی که با اشتغال یک پست خدمات مناسب را ارائه نکنند در واقع به خون شهدا و ارزش های دینی خیانت کرده‌اند.

وی تأکید کرد: همه مسئولان وظیفه دارند تا شرایطی را فراهم کنند که افراد معلول نیز همانند سایر اقشار جامعه از امکانات مناسب رفاهی برخوردار بوده و به حقوق قانونی خود برسند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شواری اسلامی گفت: اعضای فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی نامه‌ای را برای تحقق ۳ درصد از سهمیه استخدامی معلولان در نهادهای اجرایی نظیم و به دولت ارسال کردند.

سعید صادقی – مدیر کل بهزیستی استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به استفاده ۳۰۰ هزار نفر در این استان از خدمات سازمان بهزیستی، اظهار کرد: از این تعداد ۱۲۰ هزار نفر دارای نوعی معلولیت هستند.

وی اظهار کرد: هیچ تفاوتی بین معلولان با سایر افراد جامعه وجود ندارد و به همین دلیل لازم است همه افراد برای احقاق حقوق این افراد تلاش کنند.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان تأکید کرد: لایجه قانون جامع حمایت از معلولان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شده و لازم است نمایندگان هرچه سریعتر این قانون را که دارای ضمانت های اجرایی بهتری نسبت به قانون قبلی است را تصویب کنند.

صادقی گفت: شمار معلولان استان اصفهان یک دهم شمار معلولان کشور است و علت این مسئله هم سازماندهی مناسب انجام شده در این استان برای شناسایی معلولان باهدف ارائه خدمت به آنها است.

محمد علی صادقی – رییس اداره بهزیستی شهرستان شهرضا نیز در این آیین با اشاره به استفاده سه هزار ۱۱۴ نفر از معلولان این شهرستان از خدمات سازمان بهزیستی، اظهار کرد: از این تعداد ۲۳۴ نفر دارای معلولیت بینایی، یک هزار و ۳۰ نفر دارای معلولیت ذهنی، ۴۷۷ نفر دارای معلولیت شنوایی، ۵۵۳ نفر دارای معلویت اعصاب و روان و ۸۲۰ نفر دارای معلولیت جسمی و حرکتی هستند.

وی با اشاره به حمایت ۶ مرکز بهزیستی از معلولان این شهرستان، بیان کرد: در مرکز جامع بیماران اعصاب و روان «پرآور»  ۳۴ زن در بخش شبانه‌روزی، ۱۲ زن در بخش روزانه، ۳۳ مرد و ۱۸ زن  و ۵۱ نفر در بخش ویزیت در منزل و در مرکز جامع سالمندان «خانه‌رضوان»  ۳۱ زن و ۱۳ مرد در بخش شبانه‌روزی، ۴۰ زن در بخش روزانه و ۳۸ زن و ۱۲ مرد و ۵۰ نفر در بخش ویزیت در منزل از خدمات ارائه شده استفاده می‌کنند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان شهرضا ادامه داد: در مرکز جامع توانبخشی شهید مدرس ۱۵۲ دختر در بخش شبانه‌روزی، ۳۰ دختر در کارگاه حرفه‌آموزی صدف، ۱۵ دختر در مرکز حضانتی «سپیده»، در مرکز توانبخشی افق ۲۷ دختر و ۱۹ پسر و ۴۶ نفر در بخش روزانه، ۹ پسر و ۱۱ دختر در بخش ویزیت در منزل مورد حمایت بهزیستی هستند.

صادقی گفت: در مرکز توانبخشی مهرگان ۴۹ پسر در بخش روزانه و  در مرکز جامع خانه کودک و نوجوان «میلاد» ۱۵ پسر نگهداری می‌شوند.

وی عنوان کرد: سالانه ۲۳۳ نفر به جامعه معلولان شهرضا اضافه می‌شوند که از میان ۱۴۸ از بدو تولد و ۸۵ نفر بر اثر حوادث به معلولیت مبتلا می‌شوند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسکن مددجویان بهزیستی این شهرستان، اظهار کرد: در سال جاری ۱۷ قطعه زمین برای خانواده های مددجویان دارای ۲ معلول در مناطق شهری و تسهیلات به مبلغ ۶۰ میلیون ریال جهت مددجوی تک معلول در مناطق روستایی اقدام شده است.

صادقی گفت: دریافت کمک هزینه بلاعوض خرید مسکن مهر جهت ۴ نفر از مددجویان که نیمی از مبلغ مورد تعهد به مبلغ ۷۵ میلیون ریال به حساب مددجویان واریز شده از جمله دیگر خدمات ارائه شده در این زمینه بوده است.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به ۲۹۴ نفر از مددجویان واجد شرایط در این شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: در این مدت یارانه ارتفا کارایی معلولان به ۳ نفر، حق بیمه سهم کارفرمایی برای ۴۱ نفر، حق بیمه خویش فرما برای ۱۱ نفر، کاریابی بدون پرداخت  تسهیلات بانکی برای ۲ نفر پرداخت شده است. 

رییس اداره بهزیستی شهرستان شهرضا گفت: سهمیه اشتغال ارائه شده در سال جاری برای اداره بهزیستی شهرضا ۵۳۸ نفر بوده و این در حالی است که اعتبارات ابلاغی اشتغالزایی در این سال برای این اداره نیز ۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده است.

به گزارش ایمنا، در این آیین ضمن تقدیر از خدمات محمد علی صادقی در مدت ۹ سال تصدی ریاست اداره بهزیستی شهرضا، سید علی موسوی به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.

کد خبر 330674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.