آیت‌الله شیخ عیسی قاسم به بیمارستان منتقل شد

با گذشت چند روز از وخامت حال  آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، بالاخره صبح امروز خانواده ایشان اجازه یافتند وی را به بیمارستان منتقل کنند.

به گزارش ایمنا، شبکه تلویزیونی لولوه امروز دوشنبه به نقل از جمعیت وفاق ملی اعلام کرد خانواده آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین ایشان را به بیمارستان منتقل کردند. پیش از این «شیخ حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت الوفاق اعلام کرده بود که «آیت الله عیسی قاسم» به بیمارستان منتقل خواهد شد.

منابع محلی منطقه الدراز بحرین  روز یکشنبه گذشته خبر دادند که وضعیت سلامت آیت الله عیسی قاسم رو به وخامت رفته و وضعیت سلامتی او به‌شدت نگران‌کننده است. «ابراهیم العرادی» پزشک معالج آیت‌الله شیخ عیسی قاسم پیش از این گفته بود، با توجه به اقامت اجباری این روحانی، معالجه وی امکان‌پذیر نیست. وی تاکید کرده بود که وضعیت جسمی شیخ قاسم به مرحله خطرناکی رسیده، ایشان نصف وزن خود را از دست داده و به خونریزی داخلی دچار شده اند. یک فعال حقوقی بحرینی نیز با اشاره به وخامت حال  شیخ عیسی قاسم، گفته «از زمان محاصره ایشان توسط رژیم آل خلیفه یعنی از بیش از 520 روز قبل تاکنون، هیچ‌گونه اقدامی برای درمان وی صورت نگرفته است.»

منطقه الدراز محل سکونت آیت الله عیسی قاسم مرجعیت و رهبر شیعیان و انقلاب بحرین است. منزل ایشان مشخصاً از خرداد 1396 در محاصره نیروهای امنیتی آل‌خلیفه‌ قرار دارد و به‌علت این محاصره، بارها روند درمانی ایشان با مشکلات فراوان روبه‌رو شده است.  از زمان اعلام این خبر تاکنون مناطق مختلف بحرین، صحنه تظاهرات و راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز مردم در محکومیت محاصره منزل شیخ عیسی قاسم و محرومیت ایشان از درمان است.

 علمای بحرین روز پنجشنبه از مردم این کشور خواستند که در محکومیت اقامت اجباری آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و محرومیت او از درمان، در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کنند.

کد خبر 330653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.