دانش آموزان حافظ اقتدار ایران اسلامی هستند

دهاقان – مدیر کل اداره آموزش وپرورش استان اصفهان گفت: اقتدار نظام و کشور ایران بسته به خون شهداست و دانش آموزان حافظ این اقتدار هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، محمدحسین قائدیها با حضور در یادواره شهدای دانش آموز شهرستان، اظهار داشت: بهترین وصف شهدا را حضرت امام (ره) می فرمایند: «شهدا شمع محفل دوستانند»، شهدا در قهقهه مستانه شان شادی و در شادی صولتشان عند ربهم یرزقون هستند و نفوس مطمئنه ای هستند که مورد خطاب فدخلی فی عبادی و ادخلی جنتی پروردگارند از مقام معظم رهبری هم یک جمله بسیار زیبا در یادها مانده است که می فرمایند: «امروز بزرگداشت و زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست«.

 وی با اشاره به تفسیر قرآن کریم در توصیف شهید و شهادت گفت: روزی خوردن و زنده بودن، زندگی و حیات شهید ابدی است. مسرت و خوشحالی شهید، ضایع نشدن عمل شهید، ورود به برکت و رحمت الهی همگی به زیبایی در قرآن ۵۵ مرتبه مورد وصف قرار گرفته است.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: امروز انقلاب ما، اقتدار ما، عزت ما به برکت خون شهداست. اگر امروز، ما در دنیا حرف اول را می زنیم، شک نکنید که به برکت خون شهداست. اگر امروز دو سردار بزرگ ما، یکی دکتر ظریف در عرصه دیپلماسی در مقابل دنیا از حق و حقوق ملت ما دفاع می کند و دیگری سردار سلیمانی، طومار شجره خبیثه داعش را جمع می کند، این به برکت خون شهداست. امروز اقتدار، عزت، افتخار، ایستادگی و پیشرفت کشور ما، همه و همه به برکت خون شهداست.

وی در ادامه سخنان خود به ایراد این مطلب پرداخت که اگر تک تک وصیت نامه شهدا را بررسی کنید، بدون استثنا توصیه اول آنان، پیروی از ولایت فقیه، تدین ، ایمان و در راه خدا بودن است.

قائدیها عنوان کرد: امروز زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه همه ماست. امروز بعد از حرمین شریفین و حرم ائمه اطهار ، مقدس ترین مکان ها، جاهایی است که خون جوانان ما به زمین ریخته شده است. پاسداشت خون شهدا، الگوسازی از شخصیت و سیره شهید و پیروی از شهیدان وظیفه تک تک ماهاست.

وی خاطرنشان کرد: بزرگداشت شهدا، یعنی تکریم نیکی ها، یادواره شهدا یعنی تکریم اخلاق، ایمان و ارزش ها، یادواره شهدا یعنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم و بزرگداشت خانواده شهدا به ویژه پدران و مادران شهدا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: صدای شهیدان تا ابد در گوش زمان پیچیده است و زیباترین و با نغمه ترین نواها، نوای شهیدان است و شهیدان در طول تاریخ جاودانه خواهند ماند.

به گزارش ایمنا، شهرستان دهاقان در دوران دفاع مقدس ۱۱ معلم و ۳۹ دانش آموز شهید را تقدیم امت اسلامی ایران کرده است./

کد خبر 330597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
    0 0
    ای کاش کلیپی از برنامه های اجرا شده در جلسه را می گذاشتید