ترابیان: گرفتن میزبانی جام جهانی فوتسال نیاز به عزم ملی داشت که در ایران نبود

رییس کمیته فنی و توسعه فوتسال گفت: گرفتن میزبانی جام جهانی فوتسال برای ما خیلی سخت نبود اما برخلاف ژاپن، در داخل ایران عزم ملی در این خصوص وجود نداشت.

عباس ترابیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایمنا در مورد برگزاری تورنمنت چهارجانبه فوتسال در اصفهان، اظهار کرد: از مدت‌ها قبل و با صحبت هایی که با فدراسیون فوتبال روسیه داشتیم، برای شرکت در این تورنمنت ابراز علاقه کردند و قرار شد که آنها نیز کمک کنند و شرایط را برای حضور تیم ملی آرژانتین فراهم کنند. ضمن اینکه خود ما نیز صحبت های خوبی با آرژانتینی‌ها داشتیم و خیلی خوب پیش رفتیم.

ماجرای دعوت از تیم‌های برزیل و آرژانتین برای حضور در اصفهان
وی افزود: آرژانتین به یک باره از حضور در این مسابقات عذرخواهی و عنوان کرد شرایط شرکت در تورنمنت را ندارد و به دلیل اینکه اکثر بازیکنان آنها در اسپانیا و ایتالیا بازی می کنند، شرایط حضور در تیم ملی را در زمان کنونی ندارند. از سوی دیگر با تیم ملی برزیل نیز مذاکره شد و آنها ابراز تمایل کردند اما همان مشکل تیم ملی آرژانتین را داشتند.
ترابیان ادامه داد: مجبور شدیم سراغ تیم های دیگر برویم که آذربایجان و قزاقستان بهترین گزینه ها بودند. هر ۲ تیم از بهترین های فوتسال اروپا و جهان هستند و در جام جهانی نیز با آذربایجان مساوی کردیم. در مجموع تورنمنت جاندار و سطح بالایی را شاهد خواهیم بود.
سرپرست تیم ملی فوتسال در خصوص میزبانی شهر اصفهان از این رقابت‌ها گفت: اصفهان بهترین شهر فوتسالی ایران است، امکانات خوبی دارد و مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان استان و هیأت فوتبال استان اصفهان حضور دارند در کارهای اجرایی فوتسال حرفه ای هستند. در اصفهان خیلی راحتم و به این دوستان تکیه می‌کنم.
ترابیان با اشاره به برنامه‌های آینده تیم ملی بیان کرد: پس از این تورنمنت در دی ماه ۲ مسابقه با بلاروس خواهیم داشت ولی مکان این دیدارها را تعیین نکرده ایم. پس از آن به اسلوونی خواهیم رفت که میزبان جام اروپا یا مسابقات فوتسال قهرمانی اروپا خواهد بود و 2 دیدار دوستانه نیز آنجا برگزار می کنیم. بعد از آن هم در روز ۹ بهمن عازم جام ملت های آسیا در چین تایپه خواهیم شد.

سال آینده چهار بازی با برزیل انجام می‌دهیم

وی ادامه داد: برای سال آینده نیز انجام چهار بازی با تیم ملی برزیل قطعی شده است که 2 بازی در ایران و 2 بازی در برزیل خواهد بود.
رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال در مورد شرایط میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا و جام جهانی در ایران تأکید کرد: علاقمند هستیم که رویدادهای بزرگ در ایران برگزار شود ولی عزم ملی برای فوتسال را در مسئولان نمی بینم که بخواهیم مسابقات فوتسال را در سطح بالا در ایران برگزار کنیم. گرفتن میزبانی جام جهانی فوتسال برای ما خیلی سخت نبود اما در داخل عزم ملی در این خصوص وجود نداشت. هیچ ستادی تشکیل نشد و زمینه ها محیا نبود تا بتوانیم حساب ویژه ای روی آن باز کنیم، در صورتی که ژاپن از شش ماه قبل تمام این اقدامات را انجام داده بود.

کد خبر 330506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.