مکان یابی نادرست معادن و مراکز  صنعتی عامل تشدید ریزگردها است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مکان یابی نادرست معادن و مراکز صنعتی یکی از عوامل مهم و تشدید کننده ریزگردها در کشور است.

 حسن کامران در آیین افتتاح طرح مقابله با بیابان زایی و ریزگردها در شرق اصفهان در گفت و گو با ایمنا گفت: این بازدید باعث شد که استاندار اصفهان با این مناطق کویری استان آشنا شود و همچنین برای زباله های شهری که در مناطق بیابانی سجزی آورده می شود، راه حلی را در نظر بگیرند.

وی افزود: توزیع پول باید عادلانه باشد به صورتی که برای مناطق اصلی ریزگرد ها از جمله محور حسن آباد - ورزنه تا پشت تالاب گاوخونی که هیچ اقدامی صورت گرفته نشده است، نیز به فکر چاره باشند.

کامران خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین نقص هایی که دیده شد، مکان یابی ها نادرست برای استقرار معادن و کارخانه هاست و مکان یابی ها باید بر اساس آمایش باشد به نحوی که هرچیزی باید در جای مناسب خود قرار گیرد و اکنون مشکلی که در این مناطق هست مشخص نبودن مکان درست این کارخانه ها و معادن و تعیین جایی دیگر برای آنها است و باید سعی کنیم اکوسیستم به عمل آمده را ناقص نکنیم.

وی با اشاره به اینکه مجلس نظارت ضعیفی بر قانون های محیط زیست دارد گفت: برای حل این مشکل هم باید نماینده ها سازش نکنند و مطالبات خود را از مجلس برای رسیدگی به این مشکلات بیشتر کنند.

کد خبر 330498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.