کی‌روش ذوب‌آهن تقلبی است/ گول گولسیانی را خوردند

دو بازیکن خارجی و جدید ذوب‌آهن نه در خط حمله به کار این تیم آمده‌اند و نه مشکلات خط دفاعی را حل کرده‌اند.

خبرگزاری ایمنا - گروه ورزشی - مسعود افشاری: در این یک ماه گذشته آنقدر از کیفیت بد رودریگز مدافع برزیلی سپاهان و سایر بازیکنان خارجی این تیم صحبت شده که بعید به نظر می‌رسد برزیلی‌های سپاهان بعد از رفتن از اصفهان حتی پایشان را هم برای بازی به قاره آسیا بگذارند و در این میان زلاتکو کرانچار مقصر اصلی است که با سلیقه خودش این برزیلی‌ها را پسندیده و پایشان را به اصفهان باز کرده است. در مورد شرایط مروان حسین هم اگر حرفی نزنیم بهتر است و او که قرار بود گره گشای مشکلات خط حمله سپاهان باشد به جز گلی که بر روی اشتباه بیرانوند به پرسپولیس زد تا به امروز بیشتر تبدیل به یک کابوس در خط حمله سپاهان شده تا یک مهاجم شش دانگ که برای گلزنی به سپاهان پیوسته است. با این حال هرچقدر که در مورد خارجی‌های سپاهان صحبت شده متاسفانه رسانه‌ها نگاه آنچنانی به شرایط مهره‌های غیر ایرانی ذوب‌آهن نداشته‌اند و همین مسئله باعث شده تا بازیکنانی مثل جرجی ولسیانی و استنلی کی‌روش بتوانند در فوتبال ایران پول مفت به جیب بزنند.

کی‌روش نسخه دیگر فن دایک!

اگر از شرایط علی حمام و ربیع عطایا فاکتور بگیریم که از قبل در ذوب‌آهن حضور داشته‌اند و عملکردشان در مجموع این چند سال تقریباً خوب بوده در روزهایی که استنلی کی‌روش به ذوب‌آهن پیوسته بود و به خاطر عدم در اختیار داشتن مدارک کافی که همان حضور در بالاترین سطح لیگ کشور برزیل بود مجوز بازی‌اش صادر نمی‌شد ذوب‌آهنی‌ها آنقدر به آب و آتش زدند که در همان زمان تصور شد استنلی بازیکنی در حد کریس رونالدو است که ذوب‌آهن تحت هیچ شرایطی حاضر به از دست دادن او نیست و حتی قانون را هم به نوعی دور زده است. کی‌روش از زمانی‌که مجوز بازی دریافت کرده تا به امروز نفر اصلی امیر قلعه‌نویی در خط حمله ذوب‌آهن بوده و حتی به خاطر او سبک بازی تیکی تاکای ذوب‌آهن و پاسکاری‌های کوتاه این تیم که در زمان یحیی گل محمدی و مجتبی حسینی به خوبی جواب داده بود امروز تبدیل به سبک فوتبال قدیم انگلیس شده که بازیکنان کناری وظیفه‌شان ارسال توپ‌های بلند برای استنلی است تا این بازیکن از قابلیت فیزیکی و قد بلند خودش استفاده کند اما تنها چیزی که از کی‌روش در این مدت ندیده‌ایم همین شم گلزنی و آشنایی با قواعد بازی در خط حمله است.

در توصیف کیفیت او همین بس که در آخرین بازی ذوب‌آهن در مقابل پرسپولیس درست زمانی که استنلی با شارژ خفیف شجاع خلیل‌زاده مدافع پرسپولیس روبرو شد حتی به خودش زحمت بزرگنمایی و زمین خوردن هم نداد تا حداقل داور را برای گرفتن پنالتی مجاب کند و خود زاهدی‌فر به اشتباه دلش برای مهاجم ذوب‌آهن سوخت و یک پنالتی بادآورده را نصیب ذوب‌آهن کرد. این اتفاق در شرایطی به وقوع پیوست که مهاجمان خوب و باکیفیت همگی به دنبال استفاده کردن از چنین موقعیت‌هایی در محوطه جریمه حریف هستند اما کی‌روش ذوب‌آهن نه تنها وظیفه خودش در امر گلزنی را انجام نداده بلکه از کوچکترین اصول بازی در خط حمله هم بی بهره است. در حقیقت بر خلاف نامش که به سرمربی موفق تیم ملی کشورمان شبیه است این کی‌روش به نوعی تقلبی است و چیزی برای ارائه در فوتبال ما ندارد و شاید بهتر بود که ذوب‌آهنی‌ها با تشکیل تیم بسکتبال استعدادهای کی‌روش را در آن رشته امتحان می کردند. در حقیقت این کی روش به نوعی همان فن دایکی است که ۲ سال قبل به سپاهان پیوست و در طی همان چند بازی نشان داد که فقط با دلال بازی به فوتبال ما آمده است.

آسمان دروازه ذوب‌آهن ایمن نیست

اما به جز استنلی باید از وضعیت جورجی یا گئورگی گولسیانی مدافع-هافبک گرجستانی ذوب‌آهن هم سخن بگوییم که در این چند هفته‌ای که به صورت نصف و نیمه در ترکیب تیمش به میدان رفته هیچ صحنه شاخصی به جز یک اخراج، چند کارت زرد و اشتباهات فراوان در خط دفاعی و هافبک چیزی از او به یاد نمی‌آوریم. جرج که در بازی مقابل پرسپولیس به عنوان زوج نژادمهدی در خط دفاعی به کار گرفته شد تقریباً بر روی هیچکدام از ارسال‌های مستقیم پرسپولیسی‌ها از چپ و راست اثرگذار نبود و کار به جایی رسید که حتی کامال کامیابی‌نیا و فرشاد احمدزاده ۱۶۰ سانتی متری هم با ضربه سر به ذوب‌آهن گل زدند. ولسیانی به عنوان مرد مورد اعتماد امیر قلعه‌نویی که حتی بازیکنی مثل مهدی مهدی پور را هم به نوعی قربانی حضور فیکس خودش کرده شاید با قیمت آنچنان زیادی به فوتبال ما نیامده باشد اما در همین لیگ خودمان حداقل ۱۰ بازیکن با خصوصیات ولیسانی وجود داشت که امروز می‌توانستند بخشی از مشکلات ذوب‌آهن را حل کنند.

البته امیر قلعه‌نویی مربی کم تجربه‌ای نیست و سعید آذری هم سالهاست که در زمینه خرید بازیکن کارنامه‌ای درخشان از خودش به جا گذاشته اما ای کاش یکی از این ۲ نفر پاسخگوی هواداران ذوب‌آهن باشند که کی روش و جرج ولیسانی با کدام رزومه و با نظر مثبت چه کسی جذب ذوب‌آهن شدند که امروز امیر قلعه‌نویی با اعلام نارضایتی از تیمش خواهان جذب پنج بازیکن جدید در نیم فصل است.

کد خبر 330492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.