پرداخت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی در نجف آباد

نجف آباد- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نجف آباد گفت: در سال های ۹۴ و ۹۵ در مجموع بیش از ۲ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی با نرخ ۱۶ تا ۱۸درصد در قالب اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به متقاضیان این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، مهدی ساعی در جمع خبرنگاران با سخت گیرانه خواندن روند اعطای تسهیلات جهت اطمینان از استفاده در مسیر صحیح گفت: علاوه بر این تسهیلات که برخی دریافت کنندگان با استفاده از آن به اشتغالزایی برای ۲۵ نفر و صادرات محصول خود نیز رسیده اند، برای متقاضیان دوره های آموزشی و مشاوره ای خاصی در نظر گرفته شده تا در بازار تولید و عرضه با مشکل خاصی مواجه نشوند.

وی دلیل شکست برخی دریافت کنندگان تسهیلات را آشنا نبودن به فن بازاریابی دانست و گفت: علاوه بر بسیج مهندسان و کشاورزان، در این خصوص همکاری نزدیکی به سازمان فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی داشته ایم تا دریافت کنندگان تسهیلات آشنایی لازم را با روند ورود به عرصه های مختلف داشته باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نجف آباد با اشاره به پایان نمایشگاه توانمندی های اقتصاد مقاومتی با حضور غرفه دارانی که از تسهیلات خوداشتغالی سازمان استفاده کرده اند، ادامه داد: با توجه به تعداد فعالان این عرصه امکان برپایی بیش از ۲۵۰غرفه نیز وجود دارد ولی محدودیت فضاهای موجود چنین اجازه ای را نمی دهد.

وی عمده فعالیت های صورت گرفته در بخش کشاورزی و دامپروی را مربوط به تغییر الگوی کشت متناسب با شرایط خشکسالی و راه اندازی تولیدات مختلف همچون زنبورداری و پرورش قارچ دانست و خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری در تلاش هستیم که فضایی را به منظور برپایی دائمی غرفه های اقتصاد مقاومتی در طول سال برای فعالان این عرصه فراهم کنیم.

کد خبر 330235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.