وجود جاذبه‌های طبیعی و میراث فرهنگی سرمایه ای برای درآمد پایدار و اشتغالزایی است

لنجان_شهردار زاینده رود گفت:موقعیت ویژه جغرافیایی شهرستان لنجان، وجود جاذبه‌های طبیعی به همراه میراث فرهنگی منحصر بفرد موجود در شهرستان لنجان بدون تردید سرمایه مناسبی برای ایجاد درآمد پایدار و اشتغالزایی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، ابوالفضل توکلی در نشست با  نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:امروز شهرداری های شهرستان لنجان با وجود بدهی سنگین نمی‌توانند در زمینه جذب سرمایه گذار موفق عمل کنند لذا باید با کاهش بدهی ها، جلب اعتماد عمومی و افزایش اقتدار نسبت به جذب سرمایه گذار اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: امروز لازم است شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان با کمک یکدیگر و استفاده از ظرفیت کارشناسان به شناسایی مزیت های شهر و منطقه خود به منظور تعریف درآمدهای پایدار، تولید ثروت، اشتغالزایی و جذب سرمایه گذار بپردازند.

شهردار زاینده رود تصریح کرد: موقعیت ویژه جغرافیایی شهرستان لنجان، وجود جاذبه‌های طبیعی به همراه میراث فرهنگی منحصر بفرد موجود در شهرستان لنجان بدون تردید سرمایه مناسبی برای ایجاد درآمد پایدار و اشتغالزایی است اما باید توجه داشت ایجاد درآمد در حوزه گردشگری شهری نیازمند داشتن برنامه و طرح های کاربردی در زمینه تقویت زیرساخت های صنعت گردشگری و ایجاد مجتمع های رفاهی اقامتی و تفریحی و... است.

وی ادامه داد: امروز باید تلاش شود میزان مشارکت مردم در برنامه های شهرداری و اداره شهر را بر اساس ظرفیت های بخش خصوصی و منابع مردمی افزایش داد که این مهم خود یک حرکت مناسب در جلب اعتماد مردمی به مدیریت شهری است.
توکلی اضافه کرد: امروز شهرداری ها برای تقویت زیرساخت های شهری و تامین اعتبار اجرای پروژه های عمرانی چاره ای ندارند که نگاه خود را به سمت شناسایی و کسب درآمدهای پایدار و تولید ثروت معطوف کنند از این رو باید در خصوص مزیت های شهر و معرفی بسته های سرمایه گذاری خود اقدامات لازم را انجام دهند تا این مهم محقق شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بخش عمده درآمد بسیاری از شهرداری ها صرف پرداخت حقوق می شود لذا باید توجه داشت با این رویه مشکلات شهروندان حل نشده و پروژه های مورد نیاز آنها هم اجرایی نمی شود بر همین اساس باید نشان دهیم مدیران متعهدی هستیم و ضمن همراهی با سرمایه گذار از او حمایت می کنیم.

شهردار زاینده رود بیان کرد: شهرداری های ۹ گانه شهرستان لنجان باید حس اعتماد را در سرمایه گذاران به وجود بیاورند تا سرمایه گذار به شهرهای ما ورود پیدا کنند و این موضوع کار چندان سختی نیست اما اگر نتوانیم این کار را به درستی انجام دهیم فرصت ها و جذابیت های خدادادی را نیز هدر داده ایم.

کد خبر 330210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.