بیکاری و تجمل گرایی در ازدواج مردم به ستوده آورده است

نطنز-امام جمعه بادرود گفت :بیکاری و تجمل گرایی به عنوان موانع ازدواج  مردم را  به ستوه آورده است

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز؛حجت الاسلام علیرضا قاسمی امام جمعه بادرود در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک سالروز ولادت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: دشمنان اسلام همواره سعی کرده اند تا با تفرقه افکنی بین مسلمانان به اهداف خود که همان چپاول اموال ملت های مسلمانان است، دست یابند.

حجت الاسلام علیرضا قاسمی افزود: دشمن چشم دیدن وحدت میان شیعه و سنی را ندارد چرا که به خوبی می داند وحدت بین مسلمانان آن ها را از تحصیل منافع نامشروع خود با ادامه ماجراجویی ها در منطقه باز می دارد، پس باید این وحدت روز به روز مستحکم تر شود.

وی به نابودی شجره خبیثه داعش اشاره و تصریح کرد: آمریکا و دیگر کشورهایی که به ایجاد داعش کمک کردند، هدف خود را مبارزه با دین با حربه دین عنوان می کردند و از این طریق می خواستند تا جمهوری اسلامی را زمین گیر کنند، اما به لطف خداوند، عنایت های امام عصر(عج)، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، ایستادگی مدافعان حرم و تدبیر سردار سلیمانی نقشه های آن ها نقش بر آب شد.

خطیب جمعه بادرود گفت: آن چه بعد از انقراض این شجره خبیثه مهم به نظر می رسد اتحاد بیش از پیش مسلمانان و درس گرفتن از تفرقه های قبل، برای ایستادگی در برابر دشمانی است که به مال و اموال آن ها چشم دوخته اند.

وی ادامه داد: طبق آیه شریفه اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم نشان می دهد که بعضی از کارها از طریق دیپلماسی حل نخواهد شد و قضیه داعش نیز جز این امور بود و جا دارد از تمام کسانی که تلاش کردند تا بساط این فتنه در منطقه برچیده شد، به خصوص شهدا و جانبازان مدافعان حرم و شخص سردار حاج قاسم سلیمانی، قدردانی شود.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به ایام ازدواج پیامبر اسلام با حضرت خدیجه (س) و تاکید بر لزوم آسان گرفتن شرایط ازدواج، بیان کرد: بعضی از این بی بندو باری ها و بد حجابی ها بی ارتباط با بالارفتن سن ازدواج نیست، و روز به روز با بالا رفتن سن ازدواج بین جوانان، این سنت حسنه نیز کم رنگ و حتی به فراموشی سپرده می شود.

وی ادامه داد: همه مردم و مسئولان در این نظام دینی، ولایی و انقلابی باید دست در دست هم دهند تا با فراهم کردن زمینه، موانع این سنت حسنه را بر طرف کرده و شرایط یک ازدواج آسان را فراهم کنند.

امام جمعه بادرود تاکید کرد: بیکاری، مهریه های سنگین و تجمل گرایی از مهم ترین عوامل تاخیر در ازدواج و پدر مردم را درآورده است و هرکس، هر کاری از دستش بر می آید برای حذف این موانع انجام دهد تا مشمول رحمت خداوند قرار گیرد.

وی همچنین پیشنهاد کرد تا با حذف ناهار و شام در مراسم های عزا در شهر بادرود، هزینه آن را صرف خرید اقلام اساسی برای جهیزیه نوعروسان و حتی تازه عروس های زیر پوشش نهادهای حمایتی کنند که در این صورت ثمره معنوی آن قابل توجه خواهد بود.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سالانه زکات، افزود: ایشان در این پیام با بیان اینکه ما مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید از کم‌کاری در اقامه زکات، عفو و آمرزش خداوند را طلب کنیم، مسئولان همه بخش های مرتبط دولتی را به همکاری همه‌ جانبه در این امر فراخواندند.

وی از همه دست اندرکاران و مجریان مراسم های 9 آذر روز حماسه و ایثار شهرستان نطنز و سالگرد شهدای گمنام در شهر الدآباد قدردانی کرد.

کد خبر 330176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.