شورا بایدموتور محرک توسعه وآبادانی شهرباشد/نگاه سیاسی در شورا و شهرداری سم مهلک است

لنجان_نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: دخالت خطوط سیاسی در امور شورا و شهرداری ها مطلقا ممنوع است واگر خدایی ناکرده شهردار ویا عضوی از شوراهای اسلامی شهر وروستا ارتباطی با هر یک از جناح های سیاسی پیدا کرد ومسائل سیاسی را در امور شوراها ومدیریت شهری دخالت دهند اولین قدم برای سقوط است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محسن کوهکن در نشست با شهرداران شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان اظهار کرد: در نشستی که قبل از آغاز بکار شورای اسلامی دور پنجم با منتخبین مردم داشتم به اعضا شورای اسلامی شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان اعلام کردم که جایگاه مقامات کشوری در قانون تعریف شده و در استان اصفهان جایگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی جایگاه نخست است و در شهرستان جز نمایندگان مجلس مقام کشوری نداریم لذا زمانی که بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در انتخاب شهردار نمیکنیم دیگران نیز حق چنین دخالتی را نداشته و ندارند لذا به احدی اجازه دخالت در امور شوراها را نخواهیم داد.

وی افزود: از سوی دیگر به اعضاء شورای اسلامی دور پنجم اعلام کردم، بنده هیچگونه پیش ذهنیت مثبت و یا منفی نصبت به شهرداران شهرستان نداشته و ندارم و بر همین  اساس جلوی هرگونه دخالتی از سوی هر طیف سیاسی که بخواهد در تصمیمات اعضاء شورا برای انتخاب شهردار و دیگر مسائل مدیریت شهری دخالت داشته باشد را خواهم گرفت و بنده نیز در ابقاء و یا تعویض هیچگونه دخالتی نخواهم کرد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گاهی اوقات افراد جایگاه خود را گم می کنند، اضافه کرد: دخالت خط و خطوط  سیاسی در امور شورا و شهرداری ها مطلقا ممنوع است و اگر خدایی ناکرده شهردار و یا عضوی از شوراهای اسلامی شهر و روستا ارتباطی با هر یک از جناح های سیاسی پیدا کرد و مسائل سیاسی را در امور شوراها و مدیریت شهری دخالت دهند اولین قدم برای سقوط مدیریت شهری مهیا شده چراکه انجام وظایف شوراهای اسلامی و شهرداران با مشی سیاسی به هیچ عنوان سازگاری ندارد.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت که اگر میخواهیم در کار خود موفق شویم باید تفکر کلیشه ای غلطی که در کشور شکل گرفته و عامل رکود دستگاه ها شده است را کنار بگذاریم و آن تفکر و نگاه جزیره ای به امور است و تا زمانی که ما جزیره ای با مسائل نگاه می کنند شهرهای ما پیشرفت و سر و سامان پیدا نخواهند کرد.

کوهکن بیان کرد: شوراهای شهر و روستا با بیشترین اعضا که ازسوی مردم انتخاب می شوند، بیشترین تاثیرگذاری را بر روند توسعه دارند لذا وقتی صورتجلسات شوراهای شهر و روستا برای ما ارسال می شود که هیچ مصوبه قابل توجهی در آن وجود ندارد مشخص می شود این شورا به دنبال توسعه شهر و یا روستای خود نبوده و از این جهت باید موتور شوراهای اسلامی شهر و روستا در حوزه اختیارات و وظایفی که عهده دار هستند روشن شود.

وی خاطرنشان کرد: نقش مثبت شوراها می تواند عامل موفقیت مدیریت شهری و روستایی در دستیابی به برنامه ها و رشد و توسعه شهر و روستا و در نهایت رضایتمندی اکثریت مردم و شهروندان و همچنین تسریع کننده توسعه باشدلذا باید ارتباط خوب و مناسبی بین شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر ایجاد ودنبال شود.
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: شورا ستون فقرات نظام اسلامی و شیوه ای اجتناب ناپذیر در مدیریت جامعه اسلامی به شمار می آید  لذا باید توجه داشت تجربه در کشور نشان داده ما در تصمیمات شورا باید به اجماع برسیم تا توسعه شهر را شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: نباید فراموش کرد تقویت کار جمعی در شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه این فرهنگ در کشور بسیار کمرنگ است و باید گفت ایجاد همگرایی بجای واگرایی و نگاه واحد به مسائل بسیاری از چالش‌های موجود را مرتفع خواهد کرد.

کوهکن متذکر شد: امروز تبیین کار جمعی باید در دستور کار قرار گیرد و فرهنگ تحول طلبی به سوی توسعه در بین مردم و مسئولان شهرستان تقویت شود چراکه موفقیت های بزرگ با کمک و همکاری همه به دست می آید و این جمله حکایت ضرب المثل یک دست صدا ندارد را در اذهان تداعی می کند لذا نباید فراموش کرد دفاع از تصمیم جمعی آثار مثبت فراوانی دارد که می تواند بسیاری از مسائل را مرتفع کند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای ما حفظ یکپارچگی شورا و ارتباط منطقی و اخلاقی با شهردار از مسائلی است که تجربه نشان می دهد اگر مدیریت شهر اینگونه عمل کند پس از پایان دوره ۴ ساله  به نسبت شوراهای دیگر موفق عمل کرده است.

وی یاداور شد: طی روزه ای گذشته پیام ها و تماس های متعددی در خصوص واگذاری ۳ هزار هکتار از زمین‌های شهرستان لنجان در حال الحاق به شهرستان نجف‌آباد است از این جهت با آقای ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در این خصوص صحبت کردم.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده مطرح کردم باید توجه داشت در کشور محدوده جغرافیایی وجود دارد که مربوط به تقسیمات کشوری بوده و مرز دو شهرستان لنجان و نجف‌آباد نیز به واسطه این مهم مشخص شده است اما نباید فراموش کرد که شرکت عمران نیز شرکتی فرا شهرستانی است و این شرکت در حوزه کاری و مسئولیت خود ورای شهرستان عمل کرده و در مسکن مهر این حوزه را توسعه داده است.

وی تصریح کرد: شرکت عمران ازنظر قانونی محدود به تقسیمات شهرستانی نبوه و به‌عنوان‌مثال این شرکت در صورت وجود زمین می‌توانست ساخت‌وساز و واگذاری زمین را تا شهرستان نجف‌آباد و حتی داران ادامه دهد حال در این میان عده‌ای تصور می‌کنند ازآنجایی‌که محل شرکت عمران، فولادشهر است با توسعه طرح‌های عمرانی این شرکت بخشی از زمین‌های لنجان به سایر شهرستان‌ها واگذار می‌شود، این موضوع تصور کامل غلطی است.

کوهکن در ادامه، بهره گیری از توانمندی های بخش خصوصی را همسو با اجرای سیاست های «اقتصاد مقاومتی» دانست و اضافه کرد: شهرستان لنجان از ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد ثروت برخوردار است از این جهت باید پروژه‌های شهرستان لنجان با  مشارکت بخش دولتی_خصوصی اجرایی شود تا اجرای پروژه‌ها با سرعت هرچه بیشتر انجام گیرد که البته بهره‌مندی از سرمایه گذارن شهرستان لنجان باید در اولویت قرار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه شوراها حلقه واسط بین مردم و یک منبع پولی عظیم نیستند بلکه باید در حوزه تولید ثروت ورود پیدا کنند، ادامه داد: امروز شرایط کشور، شرایطی نیست که ما وقت خود را صرف مسائل حاشیه ای کنیم چراکه آیندگان درباره ما قضاوت خواهند کرد لذا باید توجه داشت اولین چالشی که شورای شهر، شهرداران و دیگر مسئولان با آن مواجه هستند باورهای شکل گرفت در مطالبات دولت ملت، ملت دولت است و ما هیچ گریزی نداریم که در این حوزه ورود پیدا کرده و این فرهنگ را تغییر دهیم از این رو قابلیت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان درکارگروه اشتغال شناسایی ومعرفی می شود.

در ادامه میثم محمدی شهردار زرین شهر گفت: امروز با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر شهرداری ها ایجاد نقطه اتکا در شهر به منظور پیشرفت نظام اقتصادی با هدف توسعه خدمت رسانی یک ضرورت است که ما نیز در تلاش هستیم این مهم را محقق سازیم.

وی افزود: امروز برای رسیدن به پیشرفت و طی کردن پله های ترقی باید سرمایه گذاری در امور شهری را مورد توجه قرار دهیم و رهبر معظم انقلاب نیز بر این امر تاکید بسیاری داشته اند و سرمایه گذاری در شرایط کنونی کشور را امری ضروری دانسته اند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: ما برای تحقق این مهم باید باید با انجام کارهای کارشناسی شده راهکارهای توسعه را تهیه و تدوین کرده و ضمن طراحی برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت نقاط قوت و ضعف و همچنین فرصت ها و تهدیدها را مشخص شود.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد سرمایه گذاری حتی با هزینه های اندک هم قابل اجرا است به شرطی که با برنامه ریزی، مشاوره و تفکر کافی پیرامون امور حرکت کنیم.

محمدی با اشاره بر لزوم شناسایی، تقویت و معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در حوزه مدیریت شهری اضافه کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه مدیریت شهری اساس و محور توسعه جهشی و پایدار زرین شهر است و از سوی دیگر فاصله و اختلاف فاحش میان درآمدهای سالانه شهرداری و نیازها و مطالبات واقعی شهر و شهروندان ضرورت و لزوم بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را دوچندان کرده و شهرداری به منظور تحقق اهداف و برنامه‌های خود ناگزیر از حرکت به سمت سرمایه‌گذاری است.

وی عنوان کرد: امروز تلاش ما تدوین و معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری مناسب با وضعیت عمرانی و خدماتی شهرداری، شناسایی سرمایه‌گذاران علاقمند به توسعه زرین شهر است و بر همین اساس ما برنامه‌ریزی برای تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف و مسئولیت‌های کارشناسان و مدیران سرمایه‌گذاری شهرداری می دانیم.

شهردار زرین شهر بیان کرد: امروز باید شورای شهر، مسئولان شهرداری و همچنین مسئولان دستگاه های اجرایی دست در دست هم دهند تا مقدمات حضور دوچندان سرمایه گذاران در زرین شهر فراهم شود.

کد خبر 330157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.