بیانیه کانون کارآفرینی استان اصفهان بمناسبت هفته کارآفرینی

کانون کار آفرینی استان اصفهان با انتشار بیانیه ای هفته کار آفرینی را گرامی داشت.

 به گزارش خبرگزاری ایمنا، در این پیام آمده است؛   از سال ۲۰۱۷ میلادی به همت چند سازمان جهانی از جمله ILO سازمان بین المللی کار در ایران و بیش از صد کشور جهان هفته پایانی آبان ماه به عنوان هفته کار آفرینی شناخته می شود. برنامه های این هفته غالباً غیر دولتی و خودجوش است. این هفته را غنیمت شمردیم که به معرفی کانون و بیان دیدگاه های آن بپردازیم.

کانون کارآفرینی استان اصفهان به همت جمعی از مدیران استانی و کارآفرینان موفق و شناخته شده در سال ۱۳۹۰ با تشکیل هیات امنا و توسط استاندار وقت جناب آقای دکتر زرگرپور و انتخاب هیات مدیره شروع به فعالیت نمود. پرداختن به اصلاح مفاهیم مصطلح در حوزه کارآفرینی ضروری ترین اقدامی بود که به آن همت گماشته شد.

بیش از چهارصد نفر ساعت بحث و مذاکره با مشاوران و کارشناسان، مفاهیم جدیدی برای روشن شدن فضای تشخیص ایجاد نمود. اینکه کارآفرین به عنوان محور و مرکز فضای کارآفرینی، که هست و که نیست اولین دستاورد و نتیجه نشست های کارشناسی بود. تقسیم کارآفرینان به یازده شاخه تخصصی و تشکیل گروه تخصصی هر شاخه، جلسات اعتبار سنجی و رتبه بندی کارآفرینان و حمایت از حرکت های اصیل کارآفرینی در سطح استان و اثر گذاری در تصمیمات و داوری های مرتبط با فعالیت های حمایتی سازمان های دولتی از کارآفرینان، بخشی از عملکرد کانون بوده است.

رویدادهای آموزشی که توسط جوانان و به منظور بهبود فضای یادگیری طراحی و اجرا گردید، بررسی و برای بهبود و تقویت آن تلاش گردید. مشاوران و اعضای هیات مدیره کانون در سال های اخیر از هر فرصت و جایگاهی برای نشر مفاهیم صحیح و اصلاح مفاهیم غلط مصطلح کارآفرینی استفاده کردند.

کانون کارآفرینی باور دارد قبل از اصلاح تعاریف، هر اقدامی برای بهبود فضای کارآفرینی با انحراف مادی و معنوی، بدون اثر و در مواردی با آثار سوء همراه خواهد بود. چه منابعی از کشور که با شعار توسعه کارآفرینی و توسط جاعلان عنوان کارآفرینی از چرخه ی پویا و پایدار اقتصاد خارج و در باتلاق ناکارآمدی زمینگیر شده اند.

کانون باور دارد که کارآفرینی نه یکی از راه های نجات بلکه تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور است. کارآفرین تنها یک کنشگر اقتصادی یا اجتماعی نیست، او یک منجی است که همه داشته های خود را از جمله اعتبار و آبرو را برای بهبود وضع مردمش، شهر و کشورش در طبق اخلاص می گذارد و در عرصه جنگ اقتصاد، همان می کند که فرماندهی رشید و فهیم با علمش، تجربه، مدیریت و جانش در عرصه جنگ و آتش می کند.

کانون باور دارد که اگر در تعریف و شناخت کارآفرین دقت و وسواس به خرج ندهیم، تشخیص و شناسایی کارآفرینان واقعی محال خواهد بود. کانون باور دارد کارآفرینِ ارزش آفرین، پیش و بیش از آنکه در پی تکاثر ثروت باشد در جست و جوی راهیست که مسئله ای از مسائل جامعه ی انسانی را حل کند، ارزشی بیافریند و ثروتی بسازد که از مواهب آن کسی یا کسانی بیاسایند.

کانون به صراحت و با اطمینان، فعال اقتصادی که دغدغه حفظ و صیانت از محیط زیست ندارد، قلبش برای شادی و آسودگی مردم نمی طپد، به کارآمدی استفاده بهینه از منابع متعهد نیست و آسودگی دیگران را فدای آسودگی خود می کند را کارآفرین نمی داند. کارآفرین مدال افتخاریست که فقط به سینه فراخ، بی کینه و پر از عشق به مردم می نشیند.

این بیانیه را بهانه قرار می دهیم که به همه آنان که در جای جای این مرز پر گهر بی ادعا کارآفرینند پیام دهیم، بر دستان پر توانتان بوسه می زنیم و بر این بوسه به خود می بالیم، خاک پایتان را سرمه چشم می کنیم و بر شگفتی هایی که راه های بسته را باز می کند، درد ها را تسکین می دهد و زخم ها را مرحم می زند چشم بر راهیم.

شگفتی هایی که میوه شیرین درخت کارآفرینی است. کانون کارآفرینی بربار سنگینی که به دوش پذیرفته واقف است و از خالق هستی برای به مقصد رسانیدن آن یاری مسئلت می کند، همو که شاهد و ناظر اعمال ماست و پشت و پناه همه کارآفرینان جهان.

کارآفرینانی که سمبل خلق و نوآوری و سپاس برای بزرگترین نعمت خداوندند. نعمت حیات و هستی. کانون کارآفرینی استان اصفهان دست نیاز به سوی مردم دارد برای شناخت کارآفرینان، که بیابدشان و به احترامشان قیام کند و سرِ کرنش فرود آورد برای وجودشان. خرسندیم که مراحل تشکیل سازمان کارآفرینی برای این شناسایی در دولت دوازدهم با جدیت تعقیب می شود.

سازمان کارآفرینی تلاشی است برای انسجام و تمرکز توجه به کارآفرینی. تجمیع همه منابع در همراهی کارآفرینان و پایان دادن به تشتت و موازی کاری هایی که مصداق کامل تضییع نعم الهی است. امید واثق داریم حضرت حق جل جلاله و مردم فهیم و دانای اصفهان این تلاش را بپذیرند و یاریمان کنند. در پایان ضمن تسلیت به مردم زلزله زده و مصیبت دیده غرب کشور از کارآفرینان دعوت می کنیم به هرگونه که صالح می دانند به التیام درد های بازماندگان، قیامی کارآفرینانه نمایند و با ودیعه خلق و آفرینشی که از خداوند به امانت دارند یاریگر مردم باشند.

کانون کارآفرینی استان اصفهان

آذرماه ۱۳۹۶

کد خبر 330112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.