لزوم استمرار فعالیت خیران در تامین نیازهای دانشگاه

رییس دانشگاه اصفهان گفت: بخش قابل توجهی از ساختمانهای دانشگاه اصفهان توسط خیران ساخته شده است از این رو این روند همچنان باید ادامه داشته باشد. چرا که نیازهای دانشگاه تنها به ساختمان محدود نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ طالبی در اولین همایش تجلیل از خیران دانشگاه اصفهان گفت: شاید کار خیر مخصوص دانشگاه و شهر اصفهان و ایران نباشد. از این رو موضوع خَیری، بحثی جهانی است اما این موضوع می تواند شمول متفاوتی داشته باشد.

وی افزود: باید بگوییم هم اکنون طبق ساختار بودجه ای دانشگاه های بزرگ دنیا، بخش مهمی از هزینه ها از طریق افراد خَیر تامین می شود.
رییس دانشگاه اصفهان بیان کرد: دانشگاه مظهر پرورش نیروی انسانی است و این درحالی است که بزرگترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی آن است.
طالبی اضافه کرد: از این رو کشورها با تربیت صحیح نیروی انسانی خود پیشرفت کرده اند و این نقش نیروی انسانی را در توسعه هر کشوری مشخص می کند. دانشگاه اصفهان در طول بیش از ۷۰ سال فعالیت خود سعی کرده این مهم را به نحو احسن انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه این دانشگاه فعالیت خود را با رشته مامایی در دانشکده علوم پزشکی در سال ۱۳۲۵ آغاز کرده است گفت: بعد از گذشت این سالها این دانشگاه پیشرفت های زیادی داشته و زمینی که هم اکنون دانشگاه در آن واقع شده توسط خیرین تهیه شده است.
رییس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: تامین هزینه زمین دانشگاه از صندوق حمایت از بیماران سرطانی انجام شد. حتی برای استمرار این کار خیر دکتر حکمی خانه خود را برای این دانشگاه وقف کرد. همچنین اولین خوابگاه دانشگاه را مرحوم همدانیان تاسیس کرد.
طالبی با اشاره به فعالیت های خِیری که در این دانشگاه پس از انقلاب انجام شده است گفت: آقایان صناعت، دهقانی، انصاری، معتمدی، نیلی پور، مسعود پور، قیصری و خانم سجادی از خیرینی بودند که تعداد قابل توجهی از ساختمانهای این دانشگاه به دست آنان ساخته شده است.
وی با اشاره به نیاز های دیگر این دانشگاه بیان کرد: نیازهای دانشگاه تنها به ساختمان های آموزشی محصور نیست. دانشجویان زیادی در این دانشگاه در خوابگاه ها حضور دارند و باید امکانات خوبی برای آن در نظر گرفت. همچنین ابزار آلات مورد نیاز هر رشته ای باید تامین شود.

به گزارش ایمنا، اولین همایش تجلیل از خیران دانشگاه اصفهان امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس دانشگاه اصفهان و شهردار اصفهان برگزار شد.

کد خبر 330090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.