لزوم هم افزایی میان دانشگاه های سطح یک کشور و صنعت

رییس دانشگاه تهران: باید شبکه همکاری میان دانشگاه ها و صنعت شکل گیرد تا بتوان دستاوردهای بیشتری را رقم زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود نیلی در شانزدهمین نشست روسای دانشگاه های سطح یک کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان سمبل پیشرفت و توسعه است و از زمانی که این دانشگاه به این حد توسعه نیافته بود، در جامعه بسیار اثر گذار بود.
وی افزود: وجود شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در دانشگاه صنعتی این شهر نشان از جایگاه مهم این دانشگاه دارد و این ناشی از پایه گذاری صحیح است که روند اصولی پیشرفت علمی را به دنبال دارد؛ از این رو باید توجه داشته باشیم که تصمیمات امروز ما در آینده چه تاثیراتی می تواند داشته باشد.
رییس دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت دانشگاه های سطح یک کشور گفت: این دانشگاه ها در ارتقا علم و فرهنگ نقش موثری در کشور دارند برای همین باید با هم افزایی میان این دانشگاه ها اقدامات موثری انجام دهیم.
نیلی اضافه کرد: سطوح همکاری باید میان اعضای هییت علمی جاری شود این درحالی است که متاسفانه چه در داخل دانشگاه ها و چه در خارج از دانشگاه ها معتقد به کار تیمی نیستیم. هر کشوری در دنیا تعداد مشخصی پروژه ملی دارد و این پروژه ها به نحوی انجام می شود تا همه متخصصان و دانشگاهیان در آن همکاری داشته باشند.
وی با اشاره به لزوم شبکه ای کار کردن دانشگاه ها و صنعت گفت: باید یک شبکه همکاری شکل گیرد تا بتوان دستاوردهای بیشتری را رقم زد. همین نشست ها باعث شد تا همکاری هایی را با دانشگاه های روسیه شروع کنیم این درحالی بود که پیش از این علی رغم دیدگاه های مشترک سیاسی به جز اعزا تعدادی دانشجو به روسیه همکاری دیگری نداشتیم.

به گزارش ایمنا، شانزدهمین نشست روسای دانشگاه های سطح یک کشور همزمان با مراسم چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی اصفهان در حال برگزاری است. در این جلسه منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، سید محمود مدرس هاشمی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، محمود فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف، محمود نیلی رییس دانشگاه تهران، هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان،  سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علی خاکی رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، سید حسن صدوق رییس دانشگاه شهید بهشتی، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، ابراهیم گشتاسبی رییس دانشگاه شیراز، محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس، محمد علی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت و محمدرضا پور محمدی رئیس دانشگاه تبریز حضور دارند.

کد خبر 330007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.