غربالگری پیشگیری از بیماری ایدز به طور رایگان در دهاقان

دهاقان – مسئول واحد مبارزه با بیماری ها شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان از انجام غربالگری پیشگیری از بیماری ایدز به طور رایگان در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، مجید اکبری با بیان این مطلب،اظهار داشت: این آزمایشات در پایگاه مشاوره بیماری های رفتاری واقع در شبکه بهداشت و درمان فلکه مهرمادری و همچنین در مرکز بهداشت شماره یک جنب فرمانداری شهرستان انجام می شود.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته هیچ موردی از ابتلا به بیماری ایدز در دهاقان مشاهده نشده، تصریح کرد: تاکنون 53 نفر از شهروندان دهاقانی مورد آزمایش رایگان ویروس ایدز قرار گرفته اند که نتیجه آزمایشات منفی بوده اما این مهم مورد استقبال قرار نمی گیرد و باید در این زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی قوی تر صورت گیرد.

مسئول واحد مبارزه با بیماری ها شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان با توجه به اینکه زنان باردار، بیماران سل، زنان خیابانی و معتادان تزریقی بیشتر در معرض خطر بیماری ایدز قرار دارند، اذعان داشت: همه آزمایشات در کمتر از 10 دقیقه و بصورت محرمانه انجام می شود.

اکبری خاطرنشان کرد: پیشگیری از بیماری ها سلامت فرد و جامعه را تضمین می کند و نباید از آن به صورت بی اهمیت جلوه دادن گذشت کرد.

کد خبر 330005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.