مدرکی که بیانگر دخالت حزب الله در کشوری باشد وجود ندارد/اتهامات حریری از جنس القائات سعودی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه تاکنون هیچ یک از کشورهای عربی اعتراضی در خصوص دخالت حزب الله لبنان در کشورش نداشته است، گفت: اتهامات سعد حریری مبتنی بر هیچ مدرک و سندی نیست و صرفا القائات سعودی است.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت. مجتبی ذوالنوری در خصوص اتهامات سعد حریری به حزب الله لبنان مبنی بر دخالت در کشورهای عربی، گفت: همگان می دانند که حزب الله در هیچ کشور عربی دخالت نداشته است لذا اگر چنین موضوعی صحت داشت تاکنون مسئولان این کشورها اعتراض کرده بودند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اظهارات نخست وزیر لبنان و وارد کردن اتهام به حزب الله باید بر اساس اسناد و مدارک باشد که تاکنون چنین موضوعی نیز انجام نشده است، اظهار کرد: بنابراین باید اذعان کرد که چنین مسائلی القائات عربستان سعودی است؛ به عبارتی با توجه به شکست های پی در پی سعودی ها در یمن و منطقه، مسئولان عربستان نیاز به دلیلی برای انحراف افکار عمومی از این موضوع دارند.

وی ضمن تاکید بر اینکه سیاست سعودی ها برای ایجاد اختلاف در لبنان ناشیانه انجام شده است، ادامه داد: بر این اساس امروزه همه گروه های سیاسی لبنانی صحبت از وحدت می کنند و طرفداران حریری نیز به این موضوع اذعان دارند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نخست وزیر لبنان به صورت تدریجی از مواضع خود عقب نشینی کرده و بررسی دیدگاهش از حضور در عربستان تا لبنان تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: عربستان تلاش می کند از این طریق با تحریک افکار عمومی بر یکپارچگی و ثبات حاکم بر لبنان و پایگاه حزب الله تاثیر بگذارد اما بر همگان واضح است که سیاست های سعودی ها در منطقه مدت های زیادی است با شکست مواجه می شود و این امر نیز به سرنوشت گذشته تبدیل خواهد شد.

کد خبر 329814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.