کار تربیتی با کودکان و نوجوانان یک سرمایه گذاری استراتژیک است

لنجان_امام جمعه زرین شهر گفت: باور پذیری دینی در بین کودکان بسیار بالاست و بر همین اساس باید سرمایه گذاری دراین زمینه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در جشن بزرگ ولایت اظهار کرد: این آیین جشن نتیجه همدلی و همکاری گروه ها و افراد مختلفی است که نتیجه آن امروز به ثمر نشسته است و نشان می دهد که با کمترین هزینه ها می توان کارهای بزرگی انجام داد.

وی افزود :  مساجد ما در دو بعد بانوان و کودکان و نوجوانان کمرنگ هستند و متاسفانه کودکان مکان خاصی را در مساجد ندارند و یا برخورد مناسبی با آنها صورت نمی گیرد که چنین مواردی در آینده آنها و همچنین حضورشان در اماکن مذهبی تاثیر گذار است.

امام جمعه زرین شهر بر ضرورت توجه به امور پرورشی و فرهنگی در میان کودکان و خردسالان برای ترسیم فرهنگی آینده تاکید کرد و ادامه داد: باور پذیری دینی در بین کودکان بسیار بالاست و بر همین اساس باید سرمایه گذاری دراین زمینه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تاکیدات بزرگان جامعه و ائمه اطهار (ع) نسبت به اهمیت تربیت کودکان اضافه کرد: بسیاری از مشکلات ایجاد شده در دوران جوانی برگرفته از عدم توجه به مسائل دوران کودکی است لذا هدف برگزاری مراسم ها زنده شدن ارزش های دینی و بزرگداشت مراسمات مذهبی و اعیاد است.

باقریان عنوان کرد: تربیت نسلی سالم و پرورش کودکانی متعهد یکی از اولویت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است لذا غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تولیدات هنری تأثیر به‌سزای بر رفتار و نگرش کودکان، نوجوانان و جوانان دارد از این رو باید مفاهیم و موضوعات دینی و اعیاد مهمی همچون، عید سعید فطر، قربان، غدیر وعید ولایت حضرت ولی عصر(عج) و... در عرصه‌ های هنری راه خود را پیدا کند و باید این مفاهیم در قالبی درست و مخاطب‌ پسند به کودکان و نوجوانان و... منتقل شود

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی، پایه و اساس انقلاب اسلامی بوده و کودکان ما باید با آثار هنرمندان داخلی بزرگ شوند چراکه داستان‌ها و اتفاقات خوبی در تاریخ اسلام داریم که در صورت توجه به آن‌ها می‌توانیم کودکان را با ذهنیتی ایرانی و اسلامی پیش برده و پرورش دهیم.

وی اذعان کرد: نباید در عرصه هنر با زیرساخت‌های شخصی پیش برویم و بر اساس آن‌ها فضا را تنظیم کنیم و شاید بتوان گفت، یکی از دلایل عنوان کردن بحث آتش به اختیار از سوی رهبر معظم انقلاب همین موضوع بوده است.

کد خبر 329642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.