رفع مشکلات اصفهان با اتکا به بخش خصوصی/بروکراسی اداری سدی برابر توسعه استان

استاندار اصفهان گفت: باید وابستگی به درآمد نفت کاهش یابد و با اتکا به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های استان وهمچنین با یک تغییر رویکرد در جهت رفع مشکلات و معضلات استان گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا محسن مهر علیزاده درجلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که با حضور  معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: خانواده وزارت کار، مجموعه ای بزرگ و موثری هستند و روز به روز به سمتی حرکت می کنند که بافراهم شدن بستر توسعه و کار آسایش و معیشت مردم نیز تامین شود.

استاندار اصفهان افزود: خط مقدم توسعه اقتصادی، رفاه و رضایتمندی مردم در بخش های خصوصی و دولتی مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه عدم پرداخت حقوق کارگران برای چندماه اصلا قابل تحمل نیست، افزود: باید تدبیری برای حل مشکلات مربوط به پرداخت حقوق کارگران بویژه صندوق بازنشستگی فولاد اندیشیده شود.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه فهم مشترک بین کارگر و کارفرما در کشور بویژه در استان اصفهان وجود دارد، افزود: باید وابستگی به درآمد نفت کاهش یابد و با اتکا به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های استان وهمچنین با یک تغییر رویکرد در جهت رفع مشکلات و معضلات استان گام برداریم.

استاندار اصفهان تاکید کرد: استانی که صنعتی است در زمان رکود با مشکلات بیشتری مواجه می شود و باید به سمتی حرکت کنیم که بخش خصوصی محور کار و توسعه باشد و به ظرفیت های گردشگری توجه بیشتری شود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه یکی از ظرفیت های مهم اصفهان گردشگری است، افزود: اصفهان زیرساخت های خوبی در این خصوص دارد و باید برای توسعه صنعت توریسم و فراهم آوردن شرایط برای حضور توریست پزشکی با وجود ظرفیت استان در خصوص وجود پزشکان مجرب در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه آفت های درآمد نفتی مشکلاتی را ایجاد کرده است، افزود: باید با برنامه ریزی درست شرایطی فراهم شود که به سمت درآمدهای غیر نفتی سوق پیدا کنیم.

استاندار اصفهان به پتانسیل های نیروی انسانی قوی در استان و هوشیاری مردم اشاره کرد و اظهار داشت: تمام ظرفیت ها آماده است و اگر در این مسیر حرکت کنیم الگوی توسعه کشور خواهیم بود و در راستای اقتصاد مقاومتی موفق عمل خواهیم کرد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه مسئله بروکراسی در استان بیداد می کند، افزود: بروکراسی اداری مانعی برای توسعه استان است و باید با پیاده کردن اقتصاد مقاومتی در سازمان ها در راستای حل مشکلات قدم بردارید.

وی تاکید کرد: اگر اصفهان بتواند، خود را اداره کند، آن روز، آغاز روز زنده بودن و حرکت خواهد بود.

استاندار اصفهان بر تلاش بیشتر در خصوص آموزش های فنی و حرفه ای تاکید کرد و افزود: باید آموزش ها با رعایت استانداردها مورد توجه بیشتر قرار گیرد و نظارت کافی از نظر کمی و کیفی انجام شود و در این مسیر برون سپاری مورد تاکید قرار گیرد.

وی گفت: اصفهان پرمشکل و پر معضل است ولی با توجه به ظرفیت های استان با یک تغییر رویکرد، مشکلات قابل حل خواهد بود.

کد خبر 329616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.