امضافروشی مهندسان نظام مهندسی ساختمان/کارشناسان بدون نظارت مجوز پایان ساخت می‌دهند

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد بر اینکه متاسفانه دیده شده که برخی کارشناسان نظام مهندسی بدون بازدید و بعضا از همان دفتر کار خود مجوز پایان کار ساختمان ها را مُهر و امضا می کنند، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید پیرامون نحوه نظارت خود بر پروژه مسکن مهر پاسخگو باشد.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با انتقاد بر اینکه متاسفانه پروژه های مسکن مهر در کشور دارای مشکل هستند، اظهار داشت: متاسفانه مسئولان و مجریان پروژه مسکن مهر، کاردان و کارشناس نبودند و در ساخت این پروژه مرتکب یک سری کوتاهی ها و تخلفات شده اند.

وی افزود: با وجودی که موضوع مسکن در کشور باید از اولویت بالایی برخوردار باشد اما اکنون شیوه ساخت و استحکام آن به مشکلی بزرگ مبدل شده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با انتقاد از عملکرد سازمان نظام مهندسی، تاکید کرد: متاسفانه سازمان نظام مهندسی در ازای دریافت وجه پول و بدون نظارت در مراحل مختلف، در نهایت پروانه نهایی ساختمان را صادر می کند.

وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی نیز باید پیرامون نحوه نظارت خود بر پروژه مسکن مهر پاسخگو باشد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه بیشتر نظارت ها در کشور از نوع کارشناسی نیست، گفت: متاسفانه دیده شده که کارشناسان نظام مهندسی بدون بازدید و بعضا از همان دفتر کار خود مجوز پایان کار ساختمان ها را مُهر و امضا می کنند و در نهایت بسیاری از ساختمان های مشکل دار که در ظاهر روال قانونی را طی کرده اند به کمیسیون ماده ۱۰۰ و یا ۹۹ ارجاع داده می شوند.

وی با بیان اینکه در برهه ای از زمان ساخت مسکن مهر به افراد غیر کارشناس داده شد و آنها اقدام به تشکیل یک تعاونی کردند و مسکن ساز شدند، تاکید کرد: به دلیل بعضی مشکلات، برخی از واحدهای مسکن مهر بعدا به اتحادیه ها و ارگان های مختلف واگذار شدند که دقت نظر بیشتری در ساخت و ساز آنها صورت گرفت اما در نهایت ساخت این پروژه در کشور نظارت و دقت خوبی نداشته است.

کد خبر 329568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.