ولیعهد ماجراجوی سعودی به سرنوشت محتوم دیکتاتورها بیندیشد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ولیعهد ماجراجوی سعودی به سرنوشت محتوم دیکتاتورهای معروف منطقه بیندیشد.

به گزارش ایمنا، بهرام قاسمی در پاسخ به سخنان اخیر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی درباره مقام های کشورمان اظهار داشت: رفتارها و اظهارات ناپخته، ناسنجیده و سخیف ولیعهد سعودی باعث شده است کسی در جهان و عرصه بین الملل اعتباری برای این گونه سخنان وی قائل نشود. 

به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، قاسمی افزود: اشتباهات ولیعهد ماجراجوی سعودی که تازه ترین مورد آن رسوایی مداخله در امور داخلی لبنان بود، هم پیمانان سنتی عربستان را نیز به زحمت و تکاپو انداخته است. وی تصریح کرد: به ایشان اکیدا توصیه می کنیم اینک که به فکر الگو برداری از مشی و رفتار دیکتاتورهای معروف منطقه افتاده است، اندکی تامل و تفکر کرده و قدری هم به سرنوشت محتوم آنها در سالیان اخیر بیندیشد.

به گزارش ایمنا، ولیعهد عربستان سعودی در آخرین اقدام تحریک آمیز و خصمانه طی نقل قولی  که نیویورک تایمز  از او به چاپ رسانده، در تحلیل اوضاع منطقه و مواضع عربستان با خطاب قرار دادن ایران به شکل بی سابقه ای پای خود را از عرف و مرزهای دیپلماتیک فراترگذاشته است.

در نوشته نیویورک تایمز به قلم توماس فریدمن که روز پنج شنبه با عنوان «سرانجام، بهار عربی عربستان» منتشر شده با اظهار این واهمه که ایران هم اینک  چهار پایتخت عربی سوریه، عراق، لبنان و یمن را در اختیار دارد، به نقل قول مستقیمی از بن سلمان اشاره شده است.  او با اظهار نگرانی از نفوذ ایران، با تشبیه کشورمان به آلمان هیتلری، مستقیما رهبری انقلاب را با اتهام و ادبیاتی سخیف خطاب قرار داده و به جمهوری اسلامی ایران و  حضرت آیت الله خامنه ای توهین کرده است. 

او در ادامه اظهارات توهین آمیز خود گفته است که عربستان نمی خواهد آنچه آلمان هیتلری در اروپا انجام داد توسط ایران به عنوان «آلمانی جدید»! در خاورمیانه تکرار شود.

کد خبر 329285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.