بسیجی باید اهل تولی و تبری باشد

چادگان - امام جمعه چادگان گفت:بسیجی باید اهل تولی و تبری باشد و این از درس های زندگانی امام علی (ع) است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چادگان با توصیه به تقوای الهی و ضرورت هوشیاری در برابر دام های شیطان، اظهار داشت: شیطان دشمن خدای متعال و بشر است و قسم خورده که انسان را فریب دهد بنابراین بی خردی است که کسی همه نعمت ها را از خدا دریافت کند اما اطاعت از دشمن کند.

وی با اشاره به در پیش بودن شهادت امام  حسن عسگری(ع)، گفت: امام حسن عسگری  و پدرشان(ع) هر دو در محاصره دشمن بودند و حتی در آن شرایط نیز؛ زندان بان از نحوه رفتار امام(ع) متحول می شد.

امام جمعه چادگان در ادامه با بیان این که مسائل و موضوعات را در جامعه باید طبقه بندی کرد، افزود: همه چیز را همه افراد جامعه نباید بدانند، اسرار نظام را نباید به همه گفت کما این که امام حسن عسگری(ع)  به یارانش در زمانی برای حفظ شیعه فرمودند به من سلام ندهید تا شناسایی نشوید. و یاران امام هم در لباس افرادی خاص خدمت امام می رسیدند.

سلیمانی با بیان این که نحوه  رفتار ائمه با مخالفان هم باید برای ما الگو باشد، افزود: ائمه (ع) بین دشمن و دوست بین اهل سنت و شیعه رفتاری خاص داشتند و همواره بر اصل  زندگی مسالمت آمیز تاکید داشتند.

وی افزود: دشمن می خواهد اتحاد را از بین ببرد و بر این اساس در سیره امامان می بینیم که با دشمنان مدارا می کردند نماز می خواندند، به دیدار بیماران آن ها می رفتند در تشیییع جنازه شرکت می کردند و با اخلاق خوب با آن ها سخن می گفتند.

امام جمعه چادگان با تبریک هفته بسیج گفت: بسیجی باید اهل تولی و تبری باشد و این از درس های امام(ع) است.

وی با بیان این که  بیسج یک مکتب و یک هنر و یک ملت است، افزود: امام راحل (ره)  با بینش خود بسیج را تاسیس کرد و همواره  به خصوص در اواخر عمر بر بسیج و روحانیت تاکید داشت و می فرمود اگر مسئولان از بسیج غفلت کنند به آتش دوزخ الهی گرفتار خواهند شد.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که از ظرفیت بزرگ بسیج باید استفاده کرد، افزود:  ظرفیت بسیج همگانی است و باید در راستای بصیرت افزایی استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به حادثه زلزله کرمانشاه گفت:  مردم هرچه در توان داشتند انجام دادند و به دنیا نشان دادند که چگونه می توان به یکدیگر کمک کرد و مسئولان هم خوب درخشیدند و دیدید که مردم چگونه رهبر را مثل پدری در میان گرفتند و از ایشان استقبال کردند.

وی افزود:  مردم و مسئولان باید همواره آمادگی لازم برای رویارویی با این حوادث را داشته باشند و برنامه ریزی ها صورت گیرد تا  رنج و مشقت مردم در این مواقع کمتر باشد.

امام جمعه چادگان با اشاره به در پیش بودن  افتتاح دفتر اتحادیه اروپا  گفت: باید پرسید  این کار چه ضرورتی دارد؟ خصوصا که اروپا لکه ننگی در کارنامه خود دارد و هر چه انتقاد داشتند در آن زمان از ما کردند و ما حق انتقاد نداشتیم.

وی افزود:  مقام معظم رهبری  هم در این خصوص فرمودند" که چه قدر این ها وقاحت دارند؟ با این مسائل چرا باید دنبال این کار بود و اگر یک احتمال بدهیم که بخواهند منافع خود را تامین کنند نباید این کار بکنیم."

امام جمعه چادگان با اشاره به شکست داعش در منطقه گفت: با هوشیاری و هدایت های عالمانه امام خامنه ای و مرجع بزرگ شیعه آیت الله سیستانی و هوشمندی و استقامت سردار قاسم سلیمانی این غده منفور نابود شد و اکنون اسرائیل و آمریکا  باید به عزا بنشینند و این نصرت الهی بود که ریشه آن ها کنده شد.

کد خبر 329236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.