مسؤولان برای دریافت کارت ملی هوشمند اطلاع رسانی کنند

گلپایگان-فرماندار گلپایگان گفت: مسؤولان در زمینه کارت ملی هوشمند مشکلات را تذکر دهد و در اداره‌ها اطلاع رسانی شود و تلاش‌ها صورت گیرد تا شهرستان به سهمیه مصوب برسد.

به گزارش  خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین فراست در جلسه ثبت وقایع حیاتی، اظهار داشت: همکاری بین بخشی ادارات با  فرمانداری در شهرستان گلپایگان سبب پیشرفت شده است.

وی تأکید کرد: آمار و ارقام  صحیح در کشور سبب برنامه ریزی‌ها خوب و مناسب برای توسعه کشور می‌شود.

 فرماندار گلپایگان با اشاره به اینکه همکاری مدران نقش اساسی در حل مشکلات دارد،  گفت: اگر با حداقل امکانات کارها خوب پیشرفت کند جهادی عمل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای ثبت به موقع ولایت و وفوت  در ثبت احوال شهرستان جلسات متعددی با حضور مسؤولان متولیان اطلاع رسانی برگزار شده است، گفت: نباید شهرستان از لحاظ آمار ثبت کارت ملی عقب باشد و تدابیر اتخاذ نشود.

فراست با بیان اینکه در روستاها تخلف وجود دارد زیرا گاهی برای دفن میت بدون جواز اقدام می‌کنند و باید فرهنگ سازی شود تا مردم کار اداری انجام دهند  و مجوز قانونی برای دفن اموات را کسب کنند و بدون مشاهده مجوز قانونی، متوفی دفن نشود.

وی با اشاره به اینکه صدا وسیما وظیفه سنگینی در آموزش مسائل اجتماعی دارد، گفت:  صدا و سیما باید در این زمینه به مردم آموزش دهد و تبعات  انجام ندادن این کار مثل جعل شناسنامه و هویت را اطلاع رسانی کنند.

وی گفت: مسؤولان در زمینه کارت ملی هوشمند مشکلات را تذکر دهد و در اداره‌ها اطلاع رسانی شود و تلاش‌ها صورت گیرد تا شهرستان به سهمیه مصوب برسد.

صدور ۲ هزار کارت ملی هوشمند در ماه گذشته

در ادامه محمد رضا غفاری اظهار داشت: با توجه به اطلاع رسانی‌ها در ماه گذشته برای مردم شهرستان گلپایگان  ۲ هزار کارت ملی هوشمند صادر شده است..

وی خواستار اطلاع رسانی در زمینه واقعه فوت  در شهرستان شد، و گفت:به تمام ادارات در خصوص کارت ملی اطلاع رسانی شده است.

رئیس ثبت احوال گلپایگان گفت: به تمام روستاها حتی روستای حاجیله با ۲۴ خانوار اکیپ‌هایی برای اطلاع رسانی موضوع کارت ملی اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه با بیش از ۵ هزار تراکت در سطح  شهرستان تبلیغ صورت گرفته است، گفت: روستاییان کشاورز هستند که با سر و سامان دادن به زمین‌های کشاورزی در ماه های آینده استقبال بهتری خواهند کرد.

در ۶ ماهه نخست سال جاری ۷۲۲ مورد تولد در گلپایگان

در ادامه بهروز شجاعی با بیان اینکه ثبت وقایع حیاتی نیازمند اطلاع رسانی بهتری دارد، گفت: در ۶ ماهه نخست سال گذشته آمار ولادت تعداد ۷۳۷ مورد  و در  ۶ ماهه نخست سال جاری ۷۲۲ مورد بوده است که نشان دهنده کاهش ولادت در شهرستان است.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال گذشته تعداد آمار فوت ۳۰۲ مورد بوده و در ۶ ماهه نخست سال جاری سال جاری ۳۰۱ مورد بوده است.

سرپرست معاونت اسناد هویتی ثبت احوال استان اصفهانبا قدردانی از همکاری مدیریت ثبت احول گلپایگان، افزود: امیدواریم تعویض شناسنامه‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد./

کد خبر 329176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.