رانندگان فاقد کارت سرویس مدارس صلاحیت جابجایی دانش آموزان را ندارند

لنجان_مدیر عامل سازمان حمل نقل جمعی شهرستان لنجان گفت: برخی والدین به خیال اینکه در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنند، ترجیح می‌دهند خودشان سرویس مدرسه فرزندشان را انتخاب کنند، غافل از اینکه با این کار تا چه اندازه شرایط را برای وقوع اتفاقات و حوادث ناخوشایند فراهم می‌کنند.

محمد سواری در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با تاکید بر لزوم ساماندهی و نظارت بر سرویس های مدارس، اظهار کرد: باید توجه داشت سرویس‌های مدارس علاوه بر اینکه از اطمینان بیشتری برخوردارند در کاهش بار ترافیکی نیز تاثیر گذارند بر همین اساس با برگزاری جلسات متعدد دستورالعمل و شیوه نامه ای برای سرویس مدارس بین سازمان حمل و نقل جمعی شهرستان لنجان و آموزش و پرورش مناطق این شهرستان به تحریر درآمد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع این شیوه نامه به تمامی مدارس مناطق شهرستان اعلام شد که چنانچه قرار است سرویسی برای دانش آموزان تهیه شود با شرکت های مسافربری که دارای مجوز لازم از سازمان حمل و نقل جمعی هستند قرارداد، منعقد کنند.

مدیر عامل سازمان حمل نقل جمعی شهرستان لنجان تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل سازمان حمل و نقل جمعی اسامی شرکت های مجاز در حوزه جابجایی دانش آموزان به تمامی مدارس ابلاغ شده شمار سرنشینان مجاز برای حمل توسط هر خودرو همان عددی است که توسط شرکت خودروساز در کارت خودرو منظور شده و رانندگان نمی توانند بیش از آن مسافرگیری کنند.

وی ادامه داد: البته استفاده از سرویس مدارس برای فرزندان ملزوم به دانستن نکاتی از جانب خانواده هاست که با رعایت نکردن آن امکان دارد عواقب نه چندان جالب و گاها بی بازگشتی را به بار آورد لذا با اگاهی و رعایت این موارد می توانیم سال تحصیلی شیرین و پرباری را برای کودکانمان رقم بزنیم.

سواری اضافه کرد: باید توجه داشت شرکت‌های تحت نظارت سازمان حمل نقل جمعی شهرستان لنجان با توجه به اهمیت موضوع از راننده‌های ویژه خود جهت تردد دانش‌آموزان از خانه به مدرسه و برعکس اقدام می کنند  تا با مشکل مواجه نشوند.

وی عنوان کرد: سرویس‌های رسمی و مجاز مدارس دارای برچسب یا کد مخصوص هستند که تحت نظارت دقیق و مستمر سازمان حمل نقل جمعی شهرستان لنجان و آموزش و پرورش قرار دارند و به منظور نظارت همه جانبه، اولیای محترم نیز می‌توانند گزارش‌ها و انتقادات خود را نسبت به عملکرد این خودروها با ما در میان بگذارند.

مدیر عامل سازمان حمل نقل جمعی شهرستان لنجان بیان کرد: سازمان حمل نقل جمعی شهرستان لنجان در طول سال با برپایی نشست‌های سلامت برای رانندگان سرویس مدارس دقت فراوانی بر آموزش و همچنین دریافت کارت سلامت دارد چراکه بر اساس قانون رانندگان سرویس‌های مدارس ملزم به گرفتن کارت سلامت و گذراندن کلاس‌های آموزشی هستند.

وی یادآور شد: برخی والدین به خیال اینکه در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنند، ترجیح می‌دهند خودشان سرویس مدرسه فرزندشان را انتخاب کنند و گاهی دیده شده خانواده‌هایی که دانش‌آموزان‌شان با هم به یک مدرسه می‌روند به‌طور توافقی و بدون در جریان بودن مسئولان مدرسه، یک خودروی شخصی را انتخاب کرده و با راننده برای نقل و انتقال فرزندان‌شان به توافق می‌رسند، غافل از اینکه با این کار تا چه اندازه شرایط را برای وقوع اتفاقات و حوادث ناخوشایند فراهم می‌کنند.
سورای خاطرنشان کرد: این کار بدترین شیوه انتخاب سرویس مدرسه است چرا که به گفته پلیس، بسیاری از حوادث تلخ از تصادفات و سوانح رانندگی گرفته تا برخی بی‌اخلاقی‌های گزارش شده مربوط به سرویس‌های مدارسی بوده که خانواده‌ها به همین شیوه انتخاب کرده‌اند.

کد خبر 329167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.