سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر منصوب شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در حکمی مسعود نصری معاون علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اردستان را به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم تودیع و معارفه سرپرستان جدید و قدیم این دانشگاه، با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، فرماندار شهرستان و روسای دانشگاه های شهرستان صبح پنجشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد برگزار شد.

بدون حمایت های مسئولین، دانشگاه نمی تواند به جلو گام بردارد

حجت الاسلام عباسعلی حیدری مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان در این جلسه گفت: طرح جامع دانشگاه که پیش از این طراحی و در دستور کار قرار گرفته بود، تنها با مساعدت مسئولین و حمایت های بی دریغ آن ها که یک سرمایه عظیم معنوی محسوب می شود به پیشرفت می رسد.

وی ادامه داد: امیدداریم در مدیریت جدید حمایت های مسئولین بیشتر شود چراکه اگر حمایت های مسئولین پشتوانه دانشگاه نباشد، دانشگاه به خودی خود نمی تواند پیشرفت کند.

مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان ابراز کرد: امیدداریم دکتر نصری با همین پشتوانه فکری در این مسیر گام بردارد و با امکانات موجود بتوانند حرکتی رو به جلو داشته باشد.

حیدری با بیان اینکه مدیریت قبلی با دلسوزی وقت بسیاری برای دانشگاه صرف می کرد، ادامه داد: همین امر مسئولیت مدیریت جدید را سخت و دوچندان می کند که امیدواریم دکتر نصری به خوبی از عهده آن برآید و شاهد رشد و ترقی دانشگاهیان در این واحد خوشنام علمی باشیم.

برای اینکه جامعه بهتری داشته باشیم باید به جوانان اهمیت بیشتری بدهیم

دکتر سیدحمیدرضا رئیس‌السادات، رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر نیز در این جلسه گفت: پسانسیل پیشرفت واحد شاهین شهر بسیار بالااست و این پیشرفت نیازمند همکاری و استفاده از فردی است که در حوزه پژوهش بیشتر گام بردارد که امیدواریم با مدیریت جدید این امر محقق شود.

وی با بیان اینکه خدمت به خلق بزرگترین نعمتی است که در اختیار بندگان قرار داده شده است، افزود: تمام تلاشم این است که بتوانم از این فرصت استفاده کنم و خوشحالم که تا امروز این فرصت در اختیار من قرار داده شد تا در برحه ای از زمان در خدمت دانشجویان باشم.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر با تاکید بر اینکه کشورهای پیشرفته در حوزه آموزش جوانان خوب ورود کرده اند، تصریح کرد: برای اینکه جامعه بهتری داشته باشیم باید به جوانان اهمیت بیشتری بدهیم، همین امر پیشرفت جامعه را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اولم دانشجویان بودند، اضافه کرد: تمام تلاشم در طول دوران مدیریت تاکید بر دانشجویان بود. 

رئیس‌السادات بیان کرد: تمام همکاران و مسئولین شاهین شهر از جمله امام جمعه شهر شاهین شهر در دوران مدیریت من بیشترین خدمت را ارائه دادند و همواره پشتوانه محکمی برای من بودند.

وی با بیان اینکه در ابتدای شروع کار به عنوان مدیریت دانشگاه ۲ میلیارد بدهی داشت، خاطر نشان کرد: با مساعدت مسئولین شهر این مشکلات را توانستیم مرتفع سازیم به گونه ای که بدهی ها پرداخت شد و رشته های جدید به دانشگاه اضافه کردیم.

دانشگاه شاهین شهر یکی از پردرامدترین واحدهای دانشگاهی کشور محسوب می شود

رئیس‌السادات عنوان کرد: ضمن اینکه بدهی ها پرداخت شد، بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه عمرانی، پژوهشی، زیرساخت و سایت های کامپیوتری برای دانشگاه صرف کردیم.

وی با بیان اینکه اکثر دانشگاه های آزاد کشور با مشکل کمبود دانشجو مواجه هستند، تصریح کرد: دانشگاه آزاد شاهین شهر با پیشرفت ۳۰ درصدی در تمامی زمینه ها یکی از دانشگاه های کشور است که از این مشکل متضرر نشده است و این واحد یکی از پردرامدترین واحدهای دانشگاهی کشور محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد واحد شاهین شهر به عنوان اولین دانشگاه کشور مجوز طرح شهرک فناوری و علمی و پزوهشی و صنفی خدماتی کشور را کسب کرد.

افزایش ۳ برابری رشته های دانشگاهی واحد شاهین شهر

وی با اشاره به افزایش ۳ برابری رشته های دانشگاهی گفت: در زمانی که گرفتن رشته جدید بسیار سخت بود توانستیم این مهم را محقق کنیم.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر  با اشاره به افزایش ۲ برابری اعضای هیئت علمی دانشگاه گفت: تعداد اعضای هیئت علمی از ۱۰ نفر به ۲۱ نفر ارتقا یافت علاوه بر اینکه مدرک تحصیلی تمام اساتید هم به درجه دکتری ارتقا یافته است.

رئیس‌السادات با بیان اینکه تعداد دانشجویان این واحد از ۹۰۰ به ۱۸۵۰ افزایش یافته است، یادآور شد: ، این واحد ۲۲۵۱ فارق التحصیل داشته است که از این تعداد ۲۸۲ نفر زن و هزار و ۸۹ نفر مرد بودند.

کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار از جمله محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی است

فرماندار شهرستان نیز در این مراسم به نقش دانشگاه در توسعه و رشد شاخص های علمی اشاره کرد و گفت: امروز ایران اسلامی توانسته است با تکیه بر توان خود و به برکت مجاهدت دانشمندان جوان، دانش پژوه و انقلابی قله های موفقیت را فتح کند.

علیرضا بصیری با اشاره به وجود ۱۰ واحد دانشگاهی معتبر در سطح شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار از جمله محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی است که باید در دانشگاه ها مورد توجه قرار بگیرد و این مهم با تشکیل گروه‌های پژوهشی و تحقیقاتی توسط اساتید و دانشجویان با استفاده از پتانسل های شهرستان و ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت، کشاورزی و صنعت گردشگری محقق خواهد شد.

توجه مضاعف بر روح و فرهنگ اسلامی، بستر توسعه دانشگاه آزاد اسلامی است

احمد آذین، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، با تاکید بر اینکه امروز ایران اسلامی مقتدرترین و امن‌ترین کشور در بین کشورهای غرب آسیا است، خاطرنشان کرد: اگر کشور به توان بازدارندگی دفاعی، بومی‌سازی فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و قرار گرفتن در بین ده کشور برتر دارنده صنعت نانو، دست‌یافته است به دلیل امنیت مطلوبی است که در کشور وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه دوره امروز، دوره اطلاعات و دانش است، خاطرنشان کرد: جهاد علمی، ارتباط علمی دانشگاه و صنعت، پویایی اقتصاد مقاومتی، بر محور دانایی محققان کشور بنا شده است، بنابراین کشوری که به چنین پیشرفت علمی رسیده باشد، می‌تواند در دنیا سروری کند.

وی شعار راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی را بر مبنای توسعه و تعالی دانست و افزود: پیشرفت همه‌ جانبه و توجه مضاعف بر روح و فرهنگ اسلامی، بستر توسعه دانشگاه آزاد اسلامی است.

متن حکم رییس دانشگاه به این شرح است

"برادر گرامی جناب آقای دکتر مسعود نصری

بنا به پیشنهاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و با توجه به مراتب تعهد و سوابق اجرایی ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به عنوان «سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر» منصوب می‌شوید.

امید است با رعایت تقوای الهی و بهره‌گیری شایسته از توانمندی‌های سرمایه‌های انسانی دانشگاه، همه توان و کوشش خود را مصروف حفظ مصالح و شئونات دانشگاه کنید."

به گزارش ایمنا، فرهاد رهبر نیز در نامه‌ای از زحمات و تلاش‌های دکتر سیدحمیدرضا رئیس‌السادات رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر نیز قدردانی کرد.

مسعود نصری معاون علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اردستان بود. رئیس السادات در دانشگاه آزاد واحد شهرضا به عنوان عضو هیئت علمی به کار خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 329101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.