رونمایی از  ۶ جلد کتاب شهدای دانش آموز استان همزمان با یادواره ملی شهید کمایی

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: همزمان با یادواره ملی شهید "زینب کمایی" در هفتم آذرماه از ۶ جلد کتاب مربوط به ۶ دبیرستان و هنرستان استان که بیش از ۱۰۰ شهید را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کردن؛ رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار جامعه ایمنا، محمد حسن قائدیها پیش از ظهر امروز در نشست خبری یادواره ملی شهید زینب کمایی در جمع اصحاب رسانه  اظهار کرد: استان اصفهان از  استان های سرفراز در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت  است و با توجه به اینکه یک دهم جمعیت کشور را در خود جا داده است، یک ششم شهدای دفاع مقدس مربوط به استان اصفهان است و این افتخاری برای استان است.   

وی با گرامی داشت یاد شهید حججی از شهدای حرم گفت: امسال افتخار داشتیم که زنگ شروع سال تحصیلی را در هنرستان شهدای فرهنگی در شهرستان نجف آباد محل تحصیل شهید حججی به صدا در آوردیم.

وی اضافه کرد: در طی چند سال گذشته با همکاری سپاه صاحب الزمان(عج) و در حوزه بسیج دانش آموزی فعالیت های بسیار خوبی انجام شده که برگزاری یادواره  و جشنواره ها برای شهدا از فعالیت های ویژه است. قایدیها اذعان کرد: در یادواره ملی شهید" زینب کمایی" از  ۶ جلد کتاب مربوط به ۶ دبیرستان و هنرستان  استان که بیش از ۱۰۰ شهید را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کردند، رونمایی می شود.

وی  ادامه داد:  دبیرستان شهید منتظری نجف آباد، دبیرستان امام خمینی (ره) کاشان، شهید عبداللهی آران و بیدگل، شهید دستغیب ناحیه ۵ اصفهان، هنرستان ابوذر و دبیرستان هاتف، از جمله مدارسی است که کتاب شهدای آنها تالیف شده  است.  

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: در طی چهار سال دولت تدبیر و امید برنامه های خوبی با بسیج دانش آموزی برگزار شده است و هر سال بسیج دانش آموزی یک شهید دانش آموز را به عنوان شهید شاخص آن سال معرفی می کند.

قائدیها توضیح داد: امسال شهید "زینب کمایی" شهید شاخص انتخاب شده و یادواره این شهیده بزرگوار هفتم آذرماه در گلستان شهدا برگزار می شود. این شهید بزرگوار متولد خوزستان است که در ایام دفاع مقدس به استان اصفهان مهاجرت کرده و در شاهین شهر مشغول به تحصیل شده است.

قایدیها ادامه داد: این شهید در سال ۶۱  توسط منافقین ربوده شده و به شهادت می رسد و  همراه با شهدای عملیات فتح المبین در اصفهان تشیع  و تدفین شد.  

وی هدف از برگزاری یادواره را معرفی شهید به جامعه دانش آموزان دانست و افزود: هدف از برگزاری این یادواره  معرفی این شهید به جامعه دانش آموزان است تا نسل های بعدی انقلاب، با ویژگی های شخصیتی وی و نوجوانان و جوانانی که در دفاع از کشور آماده رزم بودند، بیشتر آشنا شوند و الگویی برای دانش آموزان استان باشد.

کد خبر 328828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.