بقایی و همراهانش به تحصن خود پایان دادند

حمید بقایی، علی‌اکبر جوانفکر و حبیب‌الله جزء‌خراسانی که در اعتراض به قوه قضاییه در آرامگاه شاه عبدالعظیم بست نشسته بودند، اعلام کردند که به طور موقت به تحصن خود پایان خواهند داد.

به گزارش ایمنا،حمید بقایی و همراهانش، سه نفری که از چهارشنبه گذشته در حرم شاه عبد العظیم تحصن کرده بودند، دلیل پایان دادن به تحصن را جلوگیری از ادامه «هتک حرمت حرم» و «هتک حیثیت مردم و زائران» حرم شاه عبدالعظیم اعلام کردند. 

حمید بقایی و همراهانش از صبح چهارشنبه هفته گذشته (۲۴ آبان) با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) بست‌نشینی خود را آغاز کرده بودند. این در حالی بود که صبح همان روز سومین جلسه رسیدگی به پرونده حمید بقایی معاون رییس دولت دهم بدون حضور وی برگزار شد. دومین جلسه رسیدگی به پرونده بقایی ۳۰ مهرماه برگزار شد که با حواشی همراه بود. 

در  چند روز بست‌نشینی این سه نفر، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان نیز چند بار در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حضور یافت و در سخنانی از بست‌نشینان حمایت کرد. تعدادی  از موافقان بست نشینان  هم در این چند روز به سخنرانی در این مکان مقدس پرداختند؛ اما درگیری‌ها و حواشی روز شنبه باعث شد تا تصمیم ترک موقت بست‌نشینی توسط یاران احمدی‌نژاد اتخاذ شود.

خبرگزاری قوه قضاییه کشورمان(میزان) آقای احمدی‌نژاد و یارانش را «فرقه زنبیلیه» و جریان «نفاق»خواند و در گزارشی نوشت: «مثل برخی گروهک‌ها در اوایل دهه شصت نقاط شلوغ شهر را شناسایی و از آن برای معرکه گیری‌های خود استفاده می‌کنند یعنی کپی‌برداری از راه باطل رفته جریان نفاق در ابتدای انقلاب». اصطلاح "فرقه زنبیلیه" در این گزارش اشاره‌ای طعنه‌آمیز به زنبیل قرمزی بود که آقای بقایی مدارک و متن دفاعیات خود را با آن به دادگاه برد.

اواخر شنبه شب، فیلم‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد شماری به داخل آرامگاه شاه عبدالعظیم رفته و با نزدیکان محمود احمدی‌نژاد درگیر شده‌اند.

کد خبر 328592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.