کنفرانس سه جانبه دانشگاه های اصفهان، فرانسه و آلمان برگزار شد

دومین کنفرانس سه جانبه دانشگاه های اصفهان، استراسبورگ فرانسه و فرایبورگ آلمان در شهر استراسبورگ فرانسه، طی روزهای ۱۵ تا ۱۷ نوامبر مصادف با ۲۴ تا ۲۶ آبان سالجاری با حضور جمعی از اعضای هیات علمی هر سه دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان، نخستین دوره این کنفرانس اردیبهشت پارسال با همکاری دانشگاه­های استراسبورگ فرانسه، اصفهان و فرایبورگ آلمان با موضوع "تاریخچه مبادلات دانش میان ایران، فرانسه و آلمان" و در راستای افزایش ارتباطات بین المللی در اصفهان برگزار شد.
دومین دوره این کنفرانس سه جانبه نیز با موضوع نوآوری و خلاقیت در علوم و فرهنگ: نقش ارتباط درون فرهنگی فرانسه، آلمان و ایران در شهر استراسبورگ ایالت آلزاس کشور فرانسه برگزار شد.
۲۲ مقاله از دانشگاه های اصفهان، استراسبورگ و فرایبورگ در پنج بخش در این کنفرانس ارائه شد.
مذاکرات سه دانشگاه برای تعمیق روابط و همکاری های مشترک در قالب فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت و برگزاری کارگاه های آموزشی، مذاکره برای پیاده سازی توافق های انجام شده از جمله راه اندازی الگوی میشا (مؤسسه مطالعات بین رشته ای علوم انسانی و علوم پایه) در دانشگاه اصفهان و توافق برای برگزاری کنفرانس سوم در سال ۲۰۱۸ در دانشگاه فرایبورگ آلمان از جمله دستاوردهای این کنفرانس بود.
دکتر اشنایدر قائم مقام دانشگاه استراسبورگ در مراسم افتتاح دومین کنفرانس سه جانبه دانشگاه های اصفهان، استراسبورگ فرانسه و فرایبورگ آلمان در خصوص موضوع "نوآوری و خلاقیت در علوم و فرهنگ: نقش ارتباط درون فرهنگی فرانسه، آلمان و ایران" ایراد سخن و ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان در کنفرانس به ویژه شرکت کنندگان از دانشگاه اصفهان بر همکاری دانشگاه اصفهان و دانشگاه استراسبورگ به خصوص در زمینه نوآوری های علمی تأکید نمود.

وی گفت: توسعه و گسترش علم و دانش محدود به مرزهای سیاسی و جغرافیایی نیست. 
هوشنگ طالبی افزود: در سایه این همکاری ها، دستاوردهای علمی بیشتری برای دانشگاه ها قابل دست یابی است که در آینده روابط علمی هر سه کشور نیز نقش خواهد داشت. 
وی با اشاره به اهمیت علوم انسانی و علوم پایه، لزوم پرداختن به بحت نوآوری و خلاقیت را در این رشته ها ضروری خواند و گفت: تاکید این کنفرانس نیز بر همین موضوع بوده است.
مدیر روابط بین الملل دانشگاه اصفهان نیز در این کنفرانس گفت: بیش از ۶۰ چکیده مقاله برای دبیرخانه دومین دوره کنفرانس در دانشگاه اصفهان ارسال شد که پس از داوری، ۱۴ عنوان از مقاله ها از دانشگاه های اصفهان، مشهد و گیلان در حوزه های زبان فرانسوی و موضوع های علوم انسانی جهت ارائه در کنفرانس انتخاب شد.
سید کمیل طیبی افزود: اجرایی کردن تفاهم نامه های امضا شده قبلی که شامل مبادله دانشجو و استاد، برنامه های مشترک، تقویت و حمایت گروه زبان فارسی در دانشگاه استراسبورگ، زبان فرانسه در دانشگاه اصفهان و برنامه های کوتاه مدت زبان فارسی و فرانسوی بود نیز از کارهای در دست اقدام است. 
وی خاطرنشان کرد: همچنین تأسیس یک مؤسسه مشابه با میشا (مؤسسه مطالعات بین رشته ای علوم انسانی و علوم پایه) در دانشگاه اصفهان نیز مد نظر است که اقداماتی در این زمینه در حال انجام است.
رئیس این کنفرانس و رئیس موسسه میشا نیز با تاکید بر همکاری های عمیق تر دانشگاه های اصفهان، استراسبورگ و فرایبورگ، گفت: ماه می ۲۰۱۶ هفت استاد از دانشگاه های فرایبورگ و استراسبورگ برای نخستین کنفرانس سه جانبه در دانشگاه اصفهان حضور یافتند.
پروفسور مایار افزود: پس از یک سال با کار تیمی عظیم، این کنفرانس امسال مجدد برگزار شد و از این بابت بسیار قدردان هستیم. 
وی با بیان اینکه ایده این کنفرانس در سال ۲۰۱۴ شکل گرفت و تفاهم نامه ای برای شروع همکاری امضا شد، اظهار کرد: این طرح علمی امروز برگزار شد تا راه های خلاقانه برای ارتباط اروپا و آسیا معرفی شود و با توجه به رفت و آمدهای انجام شده توسط همکاران به ایران در سه سال اخیر زمینه های فرهنگی همکاری فراهم شده است .
وی با بیان اینکه کنفرانس دوم به نوآوری در روابط ایران، آلمان و فرانسه تاکید دارد، گفت: آموزش زبان و ترجمه نقش مهمی در این زمینه دارد. 
مؤسسه میشا در توسعه مطالعات علوم انسانی، اجتماعی و علوم پایه در بسترهای بین رشته ای و بین الملل، مشارکت فعال دارد.

کد خبر 328585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.