حاملان و حافظان قرآن الگویی برای جامعه

امام جمعه اصفهان گفت: سزاوارترین مردم به قرآن در نگاه امیرمؤمنان حاملان قرآن و حافظان آن هستند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شمیم ولایت، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در آیین اختتامیه بخش شفاهی بیست و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد اصفهان(خوراسگان)، در سخنانی گفت: «انسان‌ها باید قلوب خود را با تلاوت قرآن نورانی کنند، همه مخلوقات در جهان با واسطه خلق شده‌اند، اما قرآن مخلوق مستقیم خداوند است و دست هیچ کس در خلق آن واسطه نبوده است و این نکته مهم‌ترین ویژگی خاص قرآن کریم است.

امام جمعه شهر اصفهان با تاکید بر تدبر در آیات نورانی قرآن خاطرنشان کرد: بدون تردید حتی نگاه کردن به صفحات، خطوط و آیات قرآن دارای ارزش و ثواب است، خواندن قرآن نیز دارای ثوابی عظیم است اما فهم قرآن و تدبر در آیات نورانی آن راهی برای نجات از ظلالت و گمراهی است.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد افزود: قرائت قرآن و حفظ آن، همه مقدمه‌ای برای عمل به قرآن و دستورات آن است، اقامه نماز و قرائت قرآن در خانه، فرزندان ما را قرآنی و متدین بار می‌آورد، هم‌چنانکه پیامبر ختمی مرتبط(ص) فرمودند در خانه‌های خود قرآن بخوانید و نماز به پا دارید تا خانه‌هایتان نورانی شود. یادمان باشد که حضرت علی(ع) فرمودند سزاوارترین افراد به قرآن، حاملان قرآن و حافظان آن هستند، پس مراقبه و محاسبه یکی از مواردی است که باعث می‌شود اگر به آن عمل شود به الگویی برای دیگران تبدیل شویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی رستمی مدیر فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم در سخنانی پیرامون بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت گفت: بر اساس نظرات جامعه‌شناسان، انسان‌ها بدون تکیه‌گاه نمی‌توانند به حیات و زندگی خود ادامه دهند، بلکه نیازمند به تکیه‌گاه، پناهگاه و ملجأ هستند. بدون تردید در عصر حاضر، قرآن پناهگاه و ملجأ همه ماست. مهم‌ترین ویژگی قرآن، شکستن زمان و مکان‌هاست و ما باید برای سعادت دنیا و آخرت به قرآن تمسک جوییم و به دستورات حیات‌بخش آن عمل کنیم.

رستمی تصریح کرد: در بخش شفاهی بیست و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت در مرحله مقدماتی بیش از ۳۰ هزار نفر حضور داشتند که پس از طی مراحل مقدماتی و استانی، ۴۸۰ نفر به مرحله کشوری راه یافتند که با میزبانی مطلوب واحد اصفهان(اصفهان) مرحله نهایی این دوره از مسابقات نیز به مدت سه روز برگزار شد و نفرات برتر در بخش‌ها و رشته‌های مختلف معرفی شدند.

وی افزود: در این دوره از مسابقات از داوران بین‌المللی و ممتاز که بیشتر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور بودند برای امر قضاوت در مسابقات استفاده شد.

بیست و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور بیش از ۴۵۰ نفر از استادان و دانشجویان به مدت سه روز در رشته‌های قرائت، تحقیق و ترتیل، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد.

کد خبر 328530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.