مشکلاات حوزه اشتغال سبب مهاجرت می شود

فرماندار اردستان گفت: اشتغال یکی از مشکلات بزرگ این شهرستان است که منجر به مهاجرت خانواده ها به ویژه جوانان منطقه شده اما با وجود همه مشکلات در 2 سال گذشته اشتغال اولویت نخست مسئولان بوده است.

به گزارش ایمنا، علیرضا غیور در جلسه بررسی پرداخت تسهیلات بانکی اردستان گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی این شهرستان آماده هر گونه همکاری با بانک ها هستند چرا که می توانند نقش اساسی در ایجاد اشتغال و تولید ایفا کنند.
وی افزود: بانک ها با گرفتن اعتبار بیشتر و جذب سرمایه های راکد می توانند کارگاه ها و کارخانه های تولیدی اردستان را فعال نگه دارند و هماهنگی بین بانک ها و اداره ها می تواند زمینه تولید و اشتغال را در شهرستان فراهم سازد.
فرماندار اردستان بیان کرد: اشتغال یکی از مشکلات بزرگ این شهرستان است که منجر به مهاجرت خانواده ها به ویژه جوانان منطقه شده اما با وجود همه مشکلات در 2 سال گذشته اشتغال اولویت نخست مسئولان بوده است.
او با اشاره به مشکلات پیش روی دولت از سال 1392 اضافه کرد: تلاش شد تا در این مدت کارخانه ها و کارگاه های تولیدی اردستان تعدیل نیرو نداشته باشند و یا با تعطیلی مواجه نشوند.
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بانک ها طی سال های گذشته در نتیجه مشکلات اقتصادی دچار مشکلات فراوان شده و بازپرداخت تسهیلات آنها با وقفه مواجه شده که این امر مشکلاتی را برای متقاضیان جدید تسهیلات بانکی فراهم کرده است.
حجت الاسلام 'سید صادق طباطبائی نژاد' افزود: مردم شهرستان نیازمند دریافت تسهیلات هستند و بانک ها باید تلاش کنند با فرصت سازی گره از مشکلات آنها باز کرده و از جمله با رایزنی با سرمایه داران جذب اعتبارات و سرمایه های بخش خصوصی را فراهم کنند.
مسئولان بانکی نیز در ادامه این جلسه برخی مسائل و مشکلات خود را عنوان کرده و خواستار پیگیری و همکاری مسئولان برای رفع آنها شدند.
14 بانک در اردستان دارای شعبه فعال هستند؛ این شهرستان با نزدیک به 43 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.

کد خبر 328070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.