عدم تشکیل صندوق حق درمان کارگران از سوی وزارت رفاه

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه عدم تشکیل صندوق واریز حق درمان کارگران پیگیری می شود، گفت: بی توجهی به اجرای دستور رییس جمهور وزیررا در مسیر استیضاح قرار می دهد.

 به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد حسین قربانی درخصوص آخرین شرایط تشکیل صندوق ویژه برای واریز حق درمان کارگران، گفت: دستور سال گذشته رییس جمهور درجهت جداسازی حق درمان کارگران درتامین اجتماعی و واریز آن در یک حساب مجزا نشان از اهمیت این موضوع دارد، اما باید درخصوص میزان پرداخت حق درمان کارگران به حوزه سلامت شفاف سازی انجام شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی، افزود: آمار و ارقام سازمان بازرسی، وزارت بهداشت و تامین اجتماعی از اختصاص حق درمان کارگران به بخش سلامت کمی متفاوت است، درحال حاضر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از دوره گذشته تا کنون پیگیر واریز کامل ۹ بیست وهفتم حق درمان کارگران به حوزه سلامت است؛ یعنی درمان کارگران تنها باید برای درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی هزینه شود.

وی با بیان اینکه درهمین راستا رییس جمهور دستور تشکیل یک صندوق و یا حساب مجزا برای واریز حق درمان کارگران را داد، تصریح کرد: تفاوتی ندارد که این حساب و صندوق تحت نظر کدام سازمان و یا وزارتخانه باشد، وزارت بهداشت به دنبال این نیست که حساب را تحت نظر خود قرار دهد؛ بلکه موضوع مهم آن است که حساب متمرکز و تنها در مسیر درمان کارگران درتامین اجتماعی قرار گیرد.

 به گزارش خانه ملت، قربانی با تاکید براینکه عدم تشکیل صندوق حق درمان کارگران نشان از ضعف اجرای قانون از سوی تامین اجتماعی دارد، گفت: وزیر مرتبط با این موضوع که از بدنه همین دولت بوده و رییس جمهور وی را به مجلس معرفی کرده است، اما همین مسائل از جمله بی توجهی به اجرای قانون و دستورات رییس جمهور سبب پیگیری طرح استیضاح وزیررفاه درمجلس شده است؛ زیرا تامین اجتماعی زیرنظر وزارت کار است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: یکی از موارد مورد توجه در پیگیری استیضاح وزیرکار عدم توجه به اجرای دستور رییس جمهور در تشکیل صندوق واریز حق درمان کارگران است.

کد خبر 328002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.