آثار نقاشیخط «چلیپا» در نگارخانه صفوی

نمایشگاهی از آثار نقاشیخط با عنوان «چلیپا» در نگارخانه صفوی برگزار شده است.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه آثار نقاشیخط «مریم عسگری» با عنوان «چلیپا» در نگارخانه صفوی برگزار شده است.

این هنرمند در گفتگو با خبرنگار ایمنا به علاقمندی خود در زمینه نقاشیخط و انتخاب موضوع برای اجرای این تکنیک در تابلوی های نمایش داده شده اشاره کرد و گفت: من دربارۀ خلق نقاشیخط های ارائه شده بسیار تحت تأثیر اجرام آسمانی بودم و به دلیل علاقه ام به صور فلکی و اجرام آسمانی سعی کردم آثارم به همان سمت گرایش یابد تا زیبایی ملکوتی و آسمانی را داشته باشند و بتوان با آن ها ارتباط برقرار کرد.

مریم عسگری درباره تفاوت نوع فرم بوم ها گفت: همگی این بوم ها دست ساز هستند و شکل بوم ها در این نمایشگاه کاملاً با یکدیگر متفاوت است و حالت چلیپا دارند و از نقوش هندسی مسجد امام الهام گرفته شده اند چراکه سعی کردم از ساختار مربع شکل و سادۀ بوم ها خارج شوم.

وی ادامه داد: تعداد ۱۴ تابلوی نقاشیخط در این نمایشگاه ارائه شده که همگی با استفاده از تکنیک اکریلیک روی بوم اجرا شده اند.

عسگری تصریح کرد: من در شاخه های مختلف گرافیک مانند تصویرسازی برای کتاب و عکاسی نیز فعالیت های حرفه ای و نیمه حرفه ای داشته ام، اما نقاشیخط یکی از رشته هایی است که برای من ملموس تر و به احساسات من نزدیک تر بوده است.

گفتنی است، مریم عسگری دانش آموخته کارشناسی گرافیک است و نمایشگاه نقاشیخط «چلیپا» نخستین نمایشگاه انفرادی اوست، ضمن اینکه در برخی نمایشگاه ها و جشنواره های گروهی در ایران و خارج از ایران نیز شرکت داشته است.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشیخط «چلیپا» می توانند تا ۸ آذرماه صبح ها ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعدازظهرها ساعت ۱۷ تا ۲۲ به نگارخانه صفوی، واقع در خیابان خاقانی، حدفاصل خوجه پطروس و وحید، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

کد خبر 327990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.