میراثی با ارزش تر از کتاب نیست/فرهنگ کتابخوانی در جامعه امروز راکد است

دهاقان –فرماندار شهرستان دهاقان گفت:امروزه هیچ میراثی باارزش تراز کتاب وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، علی اصغر قاسمیان در آیین رونمایی از کتاب های مولفان دهاقانی، اظهار داشت: کتاب محصول تجربه های بشری و حاصل خلاقیت های فرهنگی و آموخته های درازمدت است بررسی ها نشان دهنده نقش بی بدیل کتاب در تاثیر ماندگاری دانش، بینش و آگاهی است.

وی حفظ و حراست از این دانش را وظیفه همگان عنوان کرد و افزود: از گذشته تاکنون ارزش کتاب روبه روز بیشتر شده همان طور که اولیای دینی نیز به کتاب خواندن سفارش و تاکیدهای فراوان داشته اند.

فرماندار شهرستان دهاقان بابیان اینکه هیچ میراثی با ارزش تر از کتاب یافته نمی شود، اذعان داشت: کتاب جامعه را از آفت جهل و انحرافات در امان نگه می دارد و آموزش و پرورش، صداو سیما و نهادهای فرهنگی باید در زمینه اشاعه فرهنگ کتابخوانی موثر تر عمل نمایند.

قاسمیان اذعان داشت: گریز از کتابخوانی را یک مشکل جدی و این خطر بخاطر نبود احساس نیاز و غیرضروری بودن کتابخوانی پدید می آید و مهم ترین نهادی که می تواند در تشویق به کتابخوانی موثر باشد، کانون خانواده است.

سعید طبیبیان رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان دهاقان نیز در این آیین اظهار داشت: انس با کتاب از رسوم دیرینه ماست که متاسفانه دچار رکود شده است و تغییر سبک زندگی و ارزش ها باعث شده فرهنگ کتابخوانی از رونق بیفتد و به یک کار تفننی تبدیل شود.

وی باتوجه به اینکه برخی از اندیشمندان عوامل اقتصادی را موجب راکد ماندن کتابخوانی دانسته اند، اذعان داشت: از نگاه فلسفه دانان علت این رکود، این است که فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه نشده و به آن درست پرداخته نشده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان با اشاره به فرمایش مقام رهبری پیرامون کتاب، عنوان داشت: ایشان تاکید داشته اند که کتاب باید در سبد خانوار قرارگیرد و همانند نیازهای اساسی آنها باشد.

به گزارش ایمنا، از ۲۰ عنوان کتاب مولفان دهاقانی با حضور نویسندگان و مسئولان شهرستان رونمایی شد./

کد خبر 327919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.