عارضه "آرنج تنیس بازان"؛ نتیجه یک آسیب ورزشی است

اگرچه تنها ورزشکاران نیستند که به عارضه آرنج تنیس بازان دچار می شوند، اما علت این نامگذاری شیوع زیاد این بیماری در میان تنیس بازان است.

متخصص طب فیزیکی در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: از آنجاییکه مفصل توسط عضلات احاطه می شود و توسط آنها به حرکت در می آید، در این میان تاندون ها باعث اتصال عضلات به استخوان ها شده و اعصاب نیز از اطراف مفصل عبور می کنند.

دکتر علیرضا مقتدری در مورد عارضه "تنیس البو" بیان داشت: تنیس البو زمانی ایجاد می شود که یک و یا تعداد بیشتری از تاندون هایی که باعث اتصال عضلات مچ دست و انگشتان به استخوان می شوند دردناک، ضخیم و یا متورم شوند.

وی افزود: گاهی درد در سمت داخل آرنج احساس می شود که به آن تنیس البو داخلی و یا گلفرز البو گفته می شود که در آن تاندون های دیگری آسیب می بینند.

این متخصص طب فیزیکی در مورد میزان شیوع این بیماری تصریح کرد: این عارضه در هر سنی رخ می دهد (اغلب بین ۴۰ تا ۵۰ سالگی) و در زنان نسبت به مردان شایع تر است.

مقتدری در مورد نشانه های این بیماری گفت: درد در سمت خارجی آرنج که از ناراحتی خفیف تا درد شدید مداخله کننده در زمان خواب رخ می دهد، متغیر است.

وی افزود: گرفتن اشیا و نیز چرخاندن دست اغلب دردناک بوده و زمانی که آرنج خم باشد و یا چیزی در دست نگه داشته باشید بدتر می شود. همچنین حرکات تکراری و نیز استفاده طولانی مدت از کامپیوتر باعث بدتر شدن آن می شود.

مقتدری  با بیان اینکه سمت خارجی آرنج بسیار دردناک است، تصریح کرد: به ویژه در زمان تماس و فرد ممکن است که در زمان حرکت دادن ساعد خود به سمت پایین احساس درد کند.

وی در مورد علت این عارضه بیان داشت: علت دقیق التهاب اپی کندیل خارجی استخوان هومروس نامشخص است. اغلب مردم تنیس بازی نمی کنند. ممکن است که این عارضه در نتیجه یک آسیب ورزشی، و یا حرکات تکراری مچ و دست مانند کار با صفحه کلید کامپیوتر ایجاد شود.

این متخصص طب فیزیکی در ادامه تصریح کرد: البته در اکثر مواقع به دلیل نامشخصی این عارضه رخ می دهد. این طور تصور می شود که این عارضه به دلیل استفاده بیش از اندازه از عضو ایجاد شود که اصطلاحا به آن عارضه ای بستگی به دو عامل مدت زمان و سختی کار عضلات اطلاق می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا، آرنج شامل استخوان بازو و دو استخوان ساعد است. همچنین آرنج دارای یک مفصل که به صورت یک لولا عمل می کند و به فرد امکان می دهد تا آرنج خود را باز و بسته کند. مفصل دیگر، امکان چرخش ساعد چرخش دست به سمت سقف را فراهم می کند.

کد خبر 327697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.