خانواده در ذائقه سازی رسانه ای فرزندان نقش مهمی دارد

لنجان_امام جمعه زرین شهر گفت: فضای مجازی امروز از فضای حقیقیِ زندگی ما نیز چند برابر بزرگ‌تر شده از این رو با توجه به اینکه جوانان ما امروز وقت قابل توجهی را در این فضا سپری می کنند حرکت گام به گام و نظارت بر فعالیت‌های فرزندان در فضای مجازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنجان اظهار کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سخنان خود فرمودند: فرهنگ یعنی باورهای مردم، ایمان مردم، عادات مردم، آن چیزهایی که مردم در زندگی روزمره باآن سروکار دایمی دارند و الهام بخش مردم در حرکات و اعمال آنهاست؛ فرهنگ این است از این رو امروز باید تلاش شود تا با فعالیت شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنجان شاهد تجلی فرمایشات معظم له در این شهرستان باشیم و این مهم نیازمند تبیین سیاست‌ها و استراتژی‌های حوزه فرهنگ عمومی است.

وی افزود: امروز باید به جای پرداختن به موضوع طلاق، به دنبال یافتن یک الگوی مناسب و موفق برای زندگی و کاهش این آسیب اجتماعی باشیم از این رو تشخیص نیازهای فرهنگی جامعه و ضرورت هماهنگی و هم سویی‌صاحب نظران، کارشناسـان و برنامه‌ریزان فرهنگی در شناخت این نیازها که از موضوعات مهم این حوزه به شمار می‌رود امری ضروری است که همواره باید در شهرستان لنجان مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: چند سالی است که فضای مجازی در ایران گسترش زیادی یافته و بخش قابل توجهی از وقت اقشار مختلف مردم به گشت و گذار در این فضا سپری می شود اما باید توجه داشت فضای مجازی هم مانند هر پدیده ای دارای ابعاد مثبت و منفی است و در مواقعی پیام های نگران کننده ای بدون هیچ پشتوانه علمی، قانونی و منطقی به اشتراک گذاشته می شود و آسیب به روح و روان، سلامتی و کسب و کار مردم وارد می کند.

وی ادامه داد: فضای مجازی امروز از فضای حقیقیِ زندگی ما نیز چند برابر بزرگ‌تر شده از این رو با توجه به اینکه جوانان ما امروز وقت قابل توجهی را در این فضا سپری می کنند حرکت گام به گام و نظارت بر فعالیت‌های فرزندان در فضای مجازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

باقریان افزایش سواد رسانه ای والدین را ضامن حضور امن فرزندان در فضای مجازی دانست و اضافه کرد: روش‌های مختلفی برای ایمن نگه داشتن فرزندان هنگام حضور آنها در فضای مجازی وجود دارد وبی‌تردید، یکی از موثرترین روش‌ها در این زمینه آموزش فرزندان از سنین پایین و آشنایی و افزایش آگاهی فرزندان درباره خطراتی است که امکان مواجه شدن با آنها در فضای مجازی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه خانواده در ذائقه سازی رسانه ای نقش اساسی دارد، عنوان کرد: همچنین، فرزندان باید چگونگی شناسایی این تهدیدها و خطرات و اقدام‌های ضروری برای مقابله با آنها را آموزش ببینند لذا باید گفت هدف اصلی آموزش رسانه، هوشیار کردن و اختیار بخشی در مواجهه با رسانه وبرنامه ها و محتوای آن است.

امام جمعه زرین شهر بیان کرد: آموزش رسانه به افراد می آموزد چگونه پیام را تفسیر و تولید کنند، مناسب ترین رسانه را انتخاب کنند و نقش بیشتری درتاثیرپذیری از آنها به عهده بگیرند و باید توجه داشت استفاده از رسانه بدون مدیریت بر محتوا در واقع دریچه ورود به آسیب های فرهنگی و اجتماعی است.

کد خبر 327361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.