ایران به تمامی تعهدات برجامی عمل کرده است

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سفر خود به آمریکا که با محوریت حفظ برجام صورت گرفته است، ضمن رایزنی با کنگره و نماینده آمریکا در سازمان ملل، بر پایبندی ایران به برجام تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، یوکیا آمانو پس از دیدار با نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل، گفت: ایران به تمامی تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کرده است. آمانو افزود: بازرسان آژانس تاکنون به تمام اماکنی که نیاز به بازدید داشته، دسترسی داشته اند.  آمانو که به آمریکا سفر کرده با نمایندگان کنگره هم درباره آینده برجام رایزنی کرده است.

نیکی هیلی در این دیدار ضمن حمایت از فعالیت های آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اهمیت دسترسی کامل بازرسان بین المللی به همه تاسیسات مورد نظر در ایران تاکید کرد. شهریور ماه، نیکی هیلی با سفر به وین برخلاف مفاد برجام ، فشار بیشتر آژانس را بر ایران برای بازدید از اماکن نظامی خواستار شده بود. آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون در هشت گزارش، پایبندی ایران را به برجام تایید کرده است.

دونالد ترامپ به کنگره آمریکا تا ۱۲ دسامبر، ۲۱ آذر فرصت داده است تا درباره آینده حضور آمریکا در برجام تصمیم گیری کنند. او ماه گذشته از تایید پایبندی ایران به توافقنامه هسته ای خودداری کرده بود.

فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم این هفته به آمریکا سفر کرد تا در دیدار با نمایندگان کنگره خواهان عدم خروج آمریکا از این توافقنامه شود.

کد خبر 327112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.