نخستین موزه مزرعه کشور در فریدن تاسیس می شود

فریدن - مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فریدن گفت: نخستین موزه مزرعه کشور در فریدن تاسیس می شود.

محمود سلیمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن،  با اشاره به حضور اخیر کارشناسان موزه داری سازمان میراث فرهنگی استان در این شهرستان از فراهم آوردن مقدمات تاسیس نخستین موزه مزرعه کشور در هنرستان کشاورزی سروش فریدن خبر داد.

وی همچنین از بررسی فرصت ها و محدودیت های موجود در راستای توسعه و تکمیل موزه ی شهدای شهرستان، با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان میراث فرهنگی شهرستان در این بازدیدها خبر داد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فریدن با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی، اظهار داشت: میزان تسهیلاتی که در این زمینه به متقاضیان پرداخت می شود یک هزار میلیون ریال است.

وی افزود: با توجه به  مزیت نسبی منطقه در این بخش به ویژه در روستاها برای  راه اندازی اقامتگاه ها، این میزان تسهیلات کمک زیادی به اشتغالزایی خواهد کرد.

سلیمی با اشاره به وجود یک اقامتگاه فعال در روستای موغان افزود: این اقامتگاه با علاوه بر داشتن مهمانان داخلی دارای مهمانانی از کشورهای دیگر نیز هست.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فریدن شناسایی و تقویت بناهای تاریخی در قالب اقامتگاه های بوم گردی را فرصت مناسبی برای رونق گردشگری و جذب توریست دانست و گفت: این اقامتگاه ها در تمامی فصول سال می تواند پذیرای مسافران بسیاری باشد.

کد خبر 327104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.