پیش‌بینی برداشت ۲۱۰ هزار تن سیب پاییزه از باغات اصفهان

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی اصفهان با اشاره به افزایش تولید سیب پاییزه در استان، گفت: پیش‌بینی می شود ۲۱۰ هزار تن سیب پاییزه از باغات استان اصفهان برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا احمدرضا رئیس‌زاده در ارتباط با برداشت محصول سیب پاییزه در استان، اظهار داشت: برداشت سیب پاییزه از اواخر شهریورماه در باغات بارور استان آغاز شده و تا نیمه آبان‌ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت سیب پاییزه استان در سال ۹۶ به حدود ۲۱۰ هزار تن برسد که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد: سطح کل باغات سیب استان ۲۱ هزار و ۵۸۳ هکتار است که یک هزار و ۱۶۱ هکتار آن به مرحله باردهی نرسیده است. همچنین حدود ۱۹ هزار و ۳۰۰ هکتار از باغات سیب استان به سیب‌های زرد و قرمز پاییزه (گلدن و رد) اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد از باغات سیب استان در شهرستان سمیرم واقع شده است و در شهرستان‌های شهرضا، دهاقان، تیران و کرون، نطنز و برخی شهرستان‌های دیگر نیز باغات سیب در مساحت‌های کمتر وجود دارد.

رئیس‌زاده تاکید کرد: ادامه خشکسالی و کمبود آب در بخش عمده‌ای از باغات سیب استان عامل اصلی کاهش عملکرد درسال‌های گذشته و سال جاری بوده است.

کد خبر 326743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.